החילונים משתגעים: למה ב’יש חסד’ החרדית המחירים בכלל לא עלו?

בעוד המחירים של מאות מוצרים ב'שופרסל' זינקו למעלה, במותג החרדי של הרשת - 'יש חסד', הם נשארו זהים • והפער יכול להגיע לעשרות אחוזים • עובד ב'יש חסד': "אני לא מבין למה לא למכור במחיר הזה לכולם?!" • שופרסל ל'תוכנית חיסכון': "לא נתייחס כרגע לנושא"
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 22:05

סל הקניות התייקר מאוד בשנה האחרונה, וגם רשת ‘שופרסל’ העלתה את מחירי המוצרים. עם זאת, הרשת לא העלתה את המחירים בסניפי ‘יש חסד’, המותג החרדי של הרשת, המשרת בעיקר את המגזר החרדי.

לפי דיווח  של שרון קנובליך הערב (ראשון) ב’תוכנית חיסכון’ בקשת 12, הפער בין מחירי המוצרים בחנויות ‘שופרסל’ לחנויות ‘יש חסד’ יכול להגיע לעשרות אחוזים.

לפי אתר פרייסז, במהלך השנה מאות מוצרים התייקרו במותג הפרטי בשופרסל בשיעור כולל של 15%, אך ברשת ‘יש חסד’ – לא עלה מחיר המחירון אפילו של מוצר אחד.

עובד ‘שופרסל’ הודה: “ב’יש חסד’ זה יותר זול, כי שם זו רשת של חרדים”.

תווית המחיר ברשת החרדית מוטבעת על האריזה, ולא מודבקת על המוצרים כמו בשאר הרשתות. עובד ב’יש חסד’ טען כי זה מה שמונע את עליית המחירים: “אם המחיר יעלה הם יצטרכו לגמור את כל הסחורה ולהוציא אותה מחדש. אבל גם אני לא הבנתי, אם אתה יכול למכור את זה במחיר כזה – אז למה לא לכולם?”

בשנה האחרונה התייקרו המוצרים הבסיסיים ביותר כמו שמן קנולה או סוכר. ברשת החרדית המחירים נשארו זהים – והפערים מורגשים. כך למשל, קפה נמס ב’יש חסד’ עולה 12.90 שקלים, בעוד שב’שופרסל’ המחיר עלה מ-13.90 ל-15.50.

גם מחיר שקדי המרק התייקר ב’שופרסל’, והפער בין המחיר שלו למחיר ב’יש חסד’ עומד על יותר מ-50%.

ב’תוכנית חיסכון’ דווח, כי לצד המוצרים שהתייקרו, יש ב’שופרסל’ מוצרים שמחירם ירד, רובם מוצרים חד-פעמיים בעקבות ביטול המס והשאר מוצרים שהיה עליהם מבצע כלשהו, כך שלא מדובר בירידת מחיר המוצר עצמו.

יצוין, כי כבר לפני כחצי שנה נחשף ב’תוכנית חיסכון’ הפער בין המחירים ב’שופרסל’, למותג החרדי ‘יש חסד’. מדובר בשני מותגים פרטיים עם אותם בעלים, אך ברשתות החרדיות הקנייה משתלמת הרבה יותר.

מ’שופרסל’ נמסר ל’תוכנית חיסכון’: “לא נתייחס כרגע לנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות