צעיר חרדי שרצה להצטלם עם דגל “משיח” ונעצר בסיני – שוחרר

נהוראי יצחק, בחור ישיבה בן 18 מבקעת הירדן, שהפעיל בנואיבה מקום נופש כשר לישראלים, נקלע בצאת השבת לעימות פיזי עם בעלי המקום - ונעצר • הוא נלקח לתחנת משטרה, נשפט - והלילה שוחרר לישראל • עד ראייה שנכח בתקרית מגולל בחרדים 10 את השתלשלות האירועים
נתן פרל
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 17:51

נהוראי יצחק,  ישראלי, חסיד חב”ד בן 18 מבקעת הירדן, נעצר אתמול (מוצאי שבת) בנואיבה שבחצי האי סיני, לאחר שנקלע לעימות פיזי עם תושב מקומי – ונעצר.

בינתיים הוא נשפט וחיכה במעצר למתן גזר הדין.

הלילה, לאחר חצות, הוא שוחרר לישראל.

עד ראייה שנכח במקום מתחילת האירוע, שאף “המתין  לו לילה שלם מחוץ לתחנת משטרה בניסיון להכניס לו אוכל כשר” – סיפר לחרדים 10 על השתלשלות האירועים:

מדובר בצעיר בן 18 שהגיע לנואיבה שבסיני כדי לדאוג למטיילים ישראלים לאוכל כשר. בשבת האחרונה בה הוא התכוון לשהות במצרים, הוא  הציע לעשות שבת בה ישתתפו יחד  כל הדתיים ושומרי הכשרות.

בצאת השבת רצו כל הישראלים להצטלם לתמונה קבוצתית עם מעל 100 מטיילים ישראלים – שכולם נכחו בתקרית שהתפתחה במקום. הבחור, חב”דניק, רצה להחזיק דגל “משיח”, אך בעל המקום לא הרשה – והבחור ביקש סליחה וניגש להחזיר את השקית עם הדגל למקום. אחד מצוות העובדים של הקאמפ הגיע בלהט וכעס אל הצעיר – ודחף אותו לעיני כולם. כתגובת הגנה, הצעיר הישראלי דחף אותו בחזרה וביקש שיניח לו, בעוד המצרי המשיך לתקוף אותו, למרות ניסיון להפריד מצד התיירים הישראלים.

צוות הקאמפ החליטו לחסום בגופם את היציאה מהמקום, בזמן שבעל הקאמפ כיבה את ה-wifi ולא ניתנה האפשרות לדווח על המקרה.

אלא שבין הישראלים היו מי שרכשו סים מצרי ובכך ניתנה להם האפשרות לדווח למשפחות בארץ על המקרה, בניסיון להגיע לקונסוליה והשגרירות. רק כאשר הישראלים הצליחו להגיע לדרג מדיני גבוה, בעזרת המשפחות בארץ, המצרים שלחו ניידות משטרה אל הקאמפ,

הצעיר הישראלי  נלקח לתחנת המשטרה, בכפוף להבטחה של המצרים ובעלי הקאמפ, כי הוא נלקח למשטרה רק כדי לעשות ׳סולחה׳ – וכי הוא ישוחרר מיד.  ,אך הבחור נלקח למשך יממה, בליווי ישראלית שטענה כי לא איפשרו לו לאכול, לשתות ולהתפנות – וכי רק אם יחתום על מסמכים יוכל להשתחרר.

לדבריו, הצעיר היה עייף, תשוש ולא מרוכז – והוא חתם רק כי הבטיחו לו שישחררו אותו מיד בתום החתימה וסגירת ה׳סולחה׳.

למרבה הצער, הוא חתם בתמימות על מסמכים בערבית כי רק רצה כבר ללכת ובשל כך השאירו אותו עצור, בלי טלפון וללא אוכל כשר וללא תנאים בסיסיים.

יצוין, כי הוא אינו שולט בערבית ואנגלית, ולא מאפשרים לחבריו הישראלים להכניס לו אוכל ושתייה – וגם לא לתקשר איתו.

לטענת עד הראייה, מייד עם תחילת האירוע פנו תיירים ישראלים למשרד החוץ, אך אלו לא נענו לבקשה הבסיסית לסייע לבחור.

שירן אלמדו, עו״ד המייצגת את המשפחה: “הסיפור מצטייר כפרובוקציה של בחור יהודי שעטה על עצמו דגל במדינה ערבית ויצר מהומה. הסיפור האמיתי הוא שהבחור פעל בהתנדבות לבשל אוכל כשר למטיילים במקום האהוב עליו ביותר – סיני, והוא עשה זאת בחודשיים האחרונים.

“סוף השבוע האחרון היה אמור להיות האחרון, וכנראה שבנוסף היה  לחץ מצד בעלי גסט האוסים סמוכים, שלא אהבו את תנועת המטיילים אצל שכנם”.

אמו אמרה היום לחדשות 13: “מאז המעצר אי אפשר לדבר איתו, החברים נמצאים שם, הם לא יודעים על מה הם חותמים. אין מתורגמן, אין לנו מושג איזה תיק תופרים לו.

“זה לא משהו על רקע דתי, הוא כבר מעל חודשיים נמצא שם”, סיפרה האם, “הם שמעו שהוא אמר שהוא עוזב, נכנסו לסטרס שהרבה מטיילים לא יגיעו. הוא הכין אוכל כשר להרבה מטיילים. זה ילד בן 18, הוא לא הגיע מטעם אף אחד. הוא ראה שצריך לעשות שם פעילות יהודית ולהכין אוכל כשר והתחיל לעשות את זה. מטיילים תמורת חדר, בהדדיות. בסוף שבוע האחרון משהו שם התפקשש. במשרד החוץ אומרים לנו להקשיב למקומיים, לא לעשות בלגאן, לעשות כל מה שהמקומיים אומרים לנו”.

ממשרד החוץ נמסר: “אמש התקבל דיווח על אזרח ישראלי שנעצר לאחר שנקלע לעימות עם תושב מקומי בסיני. המקרה מטופל על ידי קונסול ישראל במצריים והמחלקה לישראלים בחו”ל, שנמצאת בקשר עם בני משפחתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות