“הרגת ‏את ‏הילד”: נדקר במוסך בידי פועל ערבי – ודורש לחקור כפיגוע

 חוננו דורש לחקור את המקרה בו פועל ירדני, בעל היתר זמני לשהייה בישראל, דקר יהודי שעבד עמו במוסך בפתח תקווה ופצע אותו באורח קשה, תוך קריאות "אללה הוא אכבר" - כפיגוע טרור • עד לרגע זה, למרות שחלפו 5 ימים, לא נגבתה עדות הפצוע, שעדיין מאושפז
חיים טוויל
כ"ז אב התשפ"ג / 14.08.2023 19:50

חמישה ימים לאחר אירוע הדקירה במוסך בפתח תקווה, פנו היום (שני)  חוננו למשטרה – בשם משפחת הפצוע ובעלי המוסך – בדרישה  לחקור את האירוע כפיגוע על רקע לאומני.

במכתב ששלח עו”ד אופיר שטיינר מחוננו ליחידה למאבק בפשיעה במטה מרחב שרון של משטרת ישראל נכתב, כי מדובר בפיגוע דקירה שנעשה על רקע לאומני, ולכן יש לעצור את החשוד ולמצות עמו את הדין.

במכתב צוין, כי עד לרגע זה, אף בחלוף מספר ימים מהאירוע, לא נגבתה עדות הפצוע, שעדיין מאושפז בבית החולים.

ביום חמישי האחרון נדקר עובד מוסך בפתח תקווה על ידי עובד אחר במוסך – ערבי ירדני, בעל היתר שהיה זמני בישראל. המקרה אירע בעת שהפצוע הלך לשטוף את ידיו בחלקו האחורי של המוסך בו הוא עובד, יחד עם אביו ודודו.

לפתע, מבלי שקדמה לכך כל אינטראקציה בינו ובין הפצוע, קפץ הפועל על הפצוע והחל לדקור אותו, תוך שהוא צועק “אללה הוא אכבר”. כתוצאה מהדקירה נפצע הפצוע באורח קשה – ריאתו נוקבה והוא החל לאבד דם רב.

במכתב למשטרה מציין עו”ד שטיינר כי בסמוך לפני האירוע ביקש הפועל מדודו של הפצוע, האדם הנוסף היחיד שהיה במוסך באותה העת, להביא משהו מהמחסן שבקומה למעלה, ככל הנראה כדי שיוכל לבצע את זממו באין מפריע.

לאחר הדקירה המשיך הפועל והרים את אחד המצברים שהיו במקום על מנת להשליכו לעבר הפצוע. הדוד שהגיע למקום בעקבות צעקותיו של הפצוע הבחין בכך, והצליח לעצור אותו מלהשליך את המצבר.

בשלב זה ניסה הדוד לדבר עם הפועל ולהבין את המניע למעשה. במכתב למשטרה מתואר כי הדוד ביקש לפנות לליבו של הפועל, באומרו “תראה ‏איך ‏הסתבכת ‏עכשיו… הרגת ‏את ‏הילד” במטרה למנוע ממנו להמשיך ולפגוע בהם.

בתגובה, המשיך הפועל להסתובב סביבם ולצעוק “אללה הוא אכבר”. רק כאשר הגיע האמבולנס לפנות את הפצוע, אסף הפועל את חפציו, השמיד את הטלפון האישי שלו ועזב את המקום, כאשר הדוד עסוק בדאגה לפינויו של הפצוע.

בהמשך, עלה הפועל לאוטובוס שעבר במקום והמשיך להשתולל ולצעוק “אללה הוא אכבר”. שוטרים שהגיעו למקום הורו לו לרדת מהאוטובוס, שלמרבה המזל היה ריק מנוסעים. בהמשך הוא נוטרל באמצעות טייזר.

נוכח השתלשלות הדברים, טוען עו”ד שטיינר במכתבו כי מדובר בפיגוע דקירה, על רקע לאומי, וככזה יש לחקור אותו כאירוע טרור לכל דבר.

עוד מציין עו”ד שטיינר במכתבו ‏כי ‏עד ‏לשלב ‏זה ‏לא נגבתה עדות מהנפגע, ‏שהיה, ‏עד ‏אתמול, ‏מרותק ‏למיטתו‏ בביה”ח.‏ “ככל ‏שמצבו‏ הרפואי‏ מאפשר‏ זאת‏ כעת,‏ יש לגבות את עדותו בלא כל דיחוי,‏ וזאת‏ על-מנת‏ שלא‏ לפגוע ‏בחקירה ‏המתנהלת. נוכח מצבו הרפואי, ראוי שיגיע חוקר לגבות את העדות בביה”ח”.

עוד צוין במכתב, כי האירוע כולו תועד במצלמות האבטחה של המוסך, וכי המשפחה מסרה את התיעוד למשטרה.

עו”ד אופיר שטיינר: “מהעדויות של הנפגע ובני משפחתו, וכן מצפייה בתיעוד, עולה תמונה ברורה – מדובר בפיגוע טרור, פיגוע דקירה על רקע לאומני מובהק. פנינו למשטרת ישראל בבקשה לחקור את האירוע בהתאם לחומרת החשדות ולהשלים את הליך גביית העדות מהנפגע.

“יש לוודא שמערכת אכיפת החוק תמצה את הדין עם המפגע, שרק בנס לא נטל את חייו של הנפגע הצעיר לעיני בני משפחתו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות