הערכה: התוקפים הגיעו למידע אישי של מטופלים במעיני הישועה

המכשור הרפואי במעייני הישועה בבני ברק לא נפגע במתקפת הסייבר, והצוותים ממשיכים לטפל בחולים • מערכות המחשוב הושבתו • בית החולים גיבה את הנתונים שהוצפנו על ידי דורשי הכופר ויוכל לשחזרם - אך שיקום המערכת ייקח ימים • צוותים מתל השומר יתגברו את צוות בית החולים
תמי גיל וחיים טוויל
כ"א אב התשפ"ג / 08.08.2023 11:57

המרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ שבבני ברק נתון תחת מתקפת סייבר מאז שעות הלילה (שלישי): מערכות המחשוב המנהליות של המרכז הרפואי הוצפנו והתוקפים דורשים כופר כדי לשחררן.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

ב’כאן חדשות’ דווח, כי לפי הערכה, התוקפים הגיעו למידע אישי של מטופלים, אך אין עדיין אימות רשמי לכך.

בית החולים אומנם גיבה את הנתונים שהוצפנו ויוכל לשחזרם, אך שיקום המערכת ייקח ימים.

בינתיים, במרכז הרפואי השביתו את מערכת המחשוב ועברו לעבודה במתכונת ידנית. זאת, לדבריהם, כדי להבטיח שלא יוחמרו נזקי התקיפה וכדי לאפשר בדיקה מעמיקה של מקורותיה.

צוותים של משרד הבריאות ושל מערך הסייבר הלאומי היו בבית החולים וסייעו לטפל באירוע. כמו כן, צוותים מבתי חולים אחרים הגיעו לתגבר. כך, למשל, צוותים מבית החולים שיבא יתגברו את צוות בית החולים מעייני הישועה.

במערך הסייבר הלאומי אמרו כי מערכות המחשוב הושבתו, אך ככל הנראה לא נפגע המכשור הרפואי.

בשל המתקפה  המרכז הרפואי נאלץ להפנות מטופלים – לבתי חולים אחרים, מכיוון שכל המערכות הטכנולוגיות לא עובדות. בתי חולים בפתח תקווה ובתל אביב התבקשו לקבל אליהם את מטופליו.

במד״א קיבלו הנחיה שלא לפנות חולים למרכז הרפואי עד להודעה חדשה, אלא לפנות לכל בתי החולים האחרים באזור. לאמבולנסים שבכל זאת הגיעו נאמר: “לא מקבלים חולים”.

ארז תדהר, מנהל המרכז הארצי לניהול אירועי סייבר אמר ברשת ב: “האירוע בשליטה, נחזיר את ביה”ח לתפקוד בשעות הקרובות. אנחנו מנסים להבין את סוג התקיפה כדי להימנע מהתרחבות שלה למוסדות אחרים”.

מנהלת המרכז הרפואי, ד”ר דורית טקס מנובה, אמרה הבוקר: “אין פגיעה בטיפול במאושפזים. יחד עם זאת, חולים שמוזמנים לבדיקות אלקטיביות, מרפאות החוץ וחדר המיון של בית החולים, מתבקשים לא להגיע בשלב זה עד שהעניינים יתבהרו”.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס לתקיפה ואמר כי היא נורת אזהרה שצריכה להניע את שר הבריאות, מרכז הסייבר הלאומי ואת הממשלה לפעולה דחופה. “על מערכת הבריאות לתקן בהקדם את הליקויים שהצבענו עליהם בדוחות”, אמר המבקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות