טוענת שנערים חרדים הטרידו אותה באוטובוס. אגד: היא זו שתקפה

שתי אחיות שעלו לאוטובוס לכיוון ים המלח טוענות כי הותקפו, לכאורה מילולית ופיזית, בידי נערים חרדים בגלל לבושן • אבל בחברת אגד דבקו בגרסת הנהג - שמאשימה דווקא את האחיות: "תקפה מילולית את הצעיר במילים קשות, הצעיר דיבר בנימוס ובכבוד"
חרדים 10
כ' אב התשפ"ג / 07.08.2023 12:41

לאנה, תושבת מעלה אדומים בשנות ה-50 לחייה, שעלתה ביום ראשון על קו 486 של חברת אגד, יחד עם אחותה מישל שהגיעה לביקור מאוסטרליה, לכיוון ים המלח –  נתקלה, לדבריה, באירוע שהפך עבורה לסיוט.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

לדברי לאנה, שלושה נערים חרדים הציקו לה, העירו לה על לבושה ואף ירקו עליה.  “אני בהלם, כולי עדיין רועדת. הוא פשוט צרח עליי ׳אני לא אוהב את מה שאת לובשת תעופי אחורה׳”, סיפרה לחדשות 12.

באגד מכחישים את הטענות – ואומרים: “שוחחנו עם הנהג, לדבריו הנוסעת היא זו שתקפה מילולית”.

לאנה סיפרה על האירוע: “אני ואחותי שהגיעה לביקור מאוסטרליה עלינו לקו שנוסע למלונות בים המלח, הוא היה עמוס אז נשארנו לעמוד ממש בהתחלה אחרי הנהג. ישבו שם ארבעה נערים עם לבוש חרדי, תפסתי את הידית שעל הכיסא כדי לא ליפול, כפי שעושים כשאין מקומות ישיבה באוטובוסים. זה היה מול אחד הנערים והוא התחיל להציק לי. בהתחלה הוא הרביץ עם הבקבוק שלו על היד שלי, ואמרתי ל שזה לא נעים ומה זו ההתנהגות הזאת”.

לדבריה, הבחור השיב לה: “לי זה לא נעים איך שאת לבושה, תיכנסי לתוך האוטובוס שאני לא אראה אותך”.

הנוסעת ואחותה ענו לצעיר כי הן נמצאות על אוטובוס ציבורי ולא בשכונה חרדית. “אמרתי לו את הדברים והוא פשוט ירק לי על היד, התחלתי לרעוד ולבכות וצעקתי לנהג לעצור”.

הנהג  הבין כי אירוע חריג מתרחש על האוטובוס, עצר אותו, ניגש לנערים בבקשה שיפסיקו להציק. לטענתה, “הוא המשיך לנסוע והם המשיכו להציק לי, כשאחד מהם הוא בעיקר מי שנוהג באלימות של ממש, דוחף אותי עם הרגליים ועם הידיים. ביקשתי שוב שיפסיק, האוטובוס גם עמוס ונשארתי לעמוד שם, ואז הוא פשוט התפרץ והתחיל לצרוח: ׳אל תיגעי בי, תלכי מפה תעופי מפה שאני לא אראה אותך׳. נכנסתי ללחץ ממש, התחלתי לצעוק תעצרו את האוטובוס ואמרתי לנהג תזמינו משטרה”.

הנהג התעלם. “התקשרתי למשטרה כל הגוף שלי רעד, הוא ממש דחף אותי התחיל לכאוב לי הצוואר. במשטרה התחילו להתקשר לשאול שאלות איפה אני נמצאת ואמרו לחיילים לעצור את האוטובוס במחסום, הם עצרו, אבל אני לא יודעת מה הנהג אמר להם שהם פשוט שיחררו את האוטובוס, התחלתי לבכות והתקשרתי לבן שלי”.

אז, התקשר בנה למשטרה בעצמו וביקש שיעזרו לאימו. “השוטר אמר לעצור את האוטובוס אבל הנהג אמר שלא מעניין אותו משטרה והמשיך בנסיעה. אף נוסע לא התערב, רוב הנוסעים היו בעלי חזות מהמגזר החרדי. ירדנו במלונות של ים המלח, הבחור האלים יותר ירד תחנה לפנינו והאחרים המשיכו. הגיע שוטר למלון ולקח ממני עדות. אחותי ואני בהלם”.

תגובת משטרת ישראל: “נלקחה תלונה מהמתלוננת ונפתחה חקירה במשטרת ישראל שנמצאת בראשיתה. במסגרתה יבדקו כלל האמצעים בכדי להגיע לחקר האמת”.

תגובת חברת אגד: “מבדיקה ראשונית אל מול נהג האוטובוס מסתמנת תמונת אירוע שונה לגמרי. לדברי הנהג הוא יצא בשעה 13:00 מירושלים לים המלח בקו 486. הנהג העיד: ׳האוטובוס היה עמוס וחלק מהנוסעים עמדו במעבר כפי שהחוק מתיר. כשהגעתי לצומת מעלה אדומים, עמדו בתחנה שתי נשים, הסברתי להן שאין מקומות ישיבה ואפשר לנסוע בעמידה בלבד. כשהגעתי לצומת אלמוג שמעתי רעש והמולה בחלקו המרכזי של האוטובוס, ניגשתי למקום ושמתי לב כי אחת הנוסעות שעלו במישור אדומים, עומדת קרוב מאוד לצעיר חרדי שביקש ממנה לעבור ולעמוד במקום קצת יותר רחוק ממנו שכן הוא חש אי נוחות, הצעיר דיבר בנימוס ובכבוד.

“פניתי ללקוחה וביקשתי ממנה להתקדם מעט לחלקו הקדמי של האוטובוס. היא סירבה ותקפה מילולית את הצעיר במילים קשות. בהמשך היא התקשרה למשטרה וכאשר הגעתי למחסום באובנת, החייל שאייש את המחסום ביקש ממני בהוראת המשטרה ומפקדו לעצור את האוטובוס ולהמתין לניידת. אחרי רבע שעה של המתנה עדכן אותי החייל כי המשטרה ומפקדו אישרו לי להמשיך בנסיעה.

“במהלך ההפסקה ניגש אלי נוסע מבוגר, נתן לי את מספר הטלפון שלו ואמר שלא הייתה תקיפה מצידו של המעיר ושדווקא המעירה נהגה בצעיר בחוסר כבוד והתלהמות קולנית ומבזה ושהוא יכול להעיד לעל כך במידת הצורך׳. מדובר בהתנהגות ללא דופי בדיוק כפי שנדרש מנהג אגד ומנהג תחבורה ציבורית במדינת ישראל. במידה ותפתח חקירת משטרה, נסייע לה ככל שיידרש , באם ותוגש תלונה כנגד הנהג, היא תיבדק לעומקה על ידי אגד מבלי לשבש את בדיקת המשטרה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בשביל זה צריך מצלמה , לצלם לתעד להפיץ שהשקרנית תענש!!!
    07/08/2023 14:31
    נועה
  1. לא לוותר לחילונים אלימים, לתעד, בין אם רואים בין אם לא, ואז להפיץ
    שהשקרנים יבואו על עונשם

  2. נסיעה לים המלח
    07/08/2023 16:19
    Zumy
  3. אני רק מתארת את המצב בנסיעה; כנראה לבוש הולם יום ים, והיא מיוזעת ונשענת חזק על המושב של הבנאדם,והתיק ים שלה מתנענע עם סיבובי האוטובוס וחוזר ומתנגש בנוסע שמתכרבל בתוך עצמו באי נוחות.

  4. לא ידעתי
    08/08/2023 03:21
    מנ 4m5
  5. לא ידעתי שהנהג היה חרדי עד שקראתי את הכתבה הזאת

  6. כשחשוב יותר להלבין פני אישה מאשר להיות בן אדם.
    08/08/2023 15:34
    כשחשוב
  7. סולם ערכים שלא קשור ליהדות.