נתניהו: “כעת האופוזיציה הבינה – אנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם”

ראש הממשלה העניק ריאיון לרשת ABC האמריקנית והסביר כי עילת הסבירות היה "תיקון קטן": "מטופש לקרוא לזה סוף הדמוקרטיה. כשהאבק ישקע כולם יראו את זה" • הבהיר: "איזון הפרדת הרשויות הופר, משום שיש לנו את בית המשפט הכי אקטיביסטי בעולם" • ומה השיב על בריאותו?
חרדים 10
ט' אב התשפ"ג / 27.07.2023 16:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק בצהריים (חמישי) ריאיון לתכנית ‘בוקר טוב אמריקה’ של רשת ABC האמריקנית, והתייחס לקידום סעיפי הרפורמה המשפטית ולמערכת היחסים עם ארצות הברית. במהלך הריאיון הוא הגדיר את צמצום עילת הסבירות “תיקון מינורי”.

“היינו צריכים להחזיר את הדמוקרטיה הישראלית למעמדה בשורה אחת עם שאר הדמוקרטיות”, אמר ראש הממשלה. “המהות של הדמוקרטיה היא האיזון בין רצון הרוב לזכויות המיעוט – וזה מושג באמצעות עיקרון הפרדת הרשויות. האיזון הזה הופר במהלך ה-20 שנים האחרונות, משום שיש לנו את בית המשפט הכי אקטיביסטי עלי אדמות”.

נתניהו אמר על המהלך של צמצום עילת הסבירות: “אנחנו חייבים להחזיר את הדמוקרטיה הישראלית למסלול, אז אנחנו מנסים לתקן את זה. אני חושב שישראל תהיה דמוקרטיה חזקה יותר לאחר שיאושרו כמה רפורמות.

“אני רוצה להסיט את המטוטלת למרכז, לא לקיצון בצד השני. זאת הסיבה שאנחנו עושים את זה. זה תיקון מינורי ואני חושב שזה טיפשי כשאומרים עליו שזה סוף הדמוקרטיה הישראלית. כשהאבק ישקע כולם יראו את זה. אגב, הרבה מאוד מחברי הכנסת באופוזיציה תמכו בכך לפני הבחירות. עכשיו הם לא תומכים בתיקון רק מסיבות פוליטיות”.

נתניהו הזכיר: “לחצתי על כפתור ‘עצור’ במשך שלושה חודשים כדי לקבל הצעת פשרה כלשהי מהאופוזיציה אבל לא הצלחנו. עכשיו הם רואים שאנחנו יכולים לחוקק בלעדיהם ואני מקווה שהם ירצו שנחוקק ביחד איתם”.

לדבריו, המטרה היא להשיג הסכמה רחבה בציבור, ולאו דווקא עם הפוליטיקאים שבאופוזיציה. “אני לא חושב שהטיעונים אמיתיים, אבל אני חושב שהחששות אמיתיים, כי אנשים מפחדים. אני מבין אותם”.

נתניהו הדגיש בראיון: “אני מקשיב לביידן, אנחנו מתקדמים עם החקיקה הכי לאט שאפשר”.

כאשר נשאל על מצבו הבריאותי, הגיב נתניהו כי הוא “איש הפלדה”.

בהמשך היראיון ראש הממשלה סיפר שהנשיא ביידן הזמין אותו לביקור בבית הלבן בסתיו הקרוב. “אולי בספטמבר”, אמר נתניהו. “היחסים בינינו חזקים מאוד. שיתוף הפעולה – אנחנו עובדים על דברים שיכולים לשנות את ההיסטוריה. לקדם שלום עם סעודיה. זה ישנה את העולם. היחסים עם ארה”ב חזקים מתמיד, אין לנו חברה טובה יותר – ולארה”ב אין חברה טובה יותר מישראל”.

“אנשים לא מבינים דמוקרטיות”, סיכם נתניהו. “יכולות להיות מחלוקות, ואנשים מביעים את דעתם ומפגינים. בסוף מתקבלות החלטות דמוקרטיות חשובות”.

מאז שנבחר פעם נוספת לתפקיד, ראש הממשלה נתניהו לא התראיין לתקשורת הישראלית השמאלנית והעוינת. הוא מעדיף להעביר את מסריו באמצעות התקשורת הזרה ותקשורת הימין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות