“מֶה הָיָה לָנוּ”: האדמו”ר פרץ בבכי מר בעת הקינות ליד הכותל • צפו

 בעת אמירת קינת 'ציון הלא תשאלי לשלום אסירייך': האדמו"ר מתולדות יהודה סטיטשין, שהגיע לומר קינות בתשעה באב סמוך לשריד בית מקדשנו - פרץ בבכי מר 
יוסף גרינבוים
ט' אב התשפ"ג / 27.07.2023 15:07

מזה כ-32 שנה מגיע האדמו”ר מתולדות יהודה סטיטשין, המתגורר בניו יורק, בחדשי הקיץ יולי-אוגוסט לארץ ישראל. משנה לשנה התרבה הציבור שמגיע להשתתף בתפילות שיעורים ושבתות אותם הוא מנהל בימות הקיץ בארץ.

השנה, לאחר שהמקומות שנלקחו בשנים שעברו היו צרים מהכיל, הוקם אוהל ענק ברחוב עזרא בירושלים, שם מתקיימים השנה כל סדרי היומיום – השיעורים התפילות וכן סדרי השבתות. באוהל יש למעלה מאלף מקומות.

מידי שבת מתנהל ‘באטע’, החל מהשעה 12 ועד סמוך לשעה 3 לפנות בוקר. בסעודות השבת בביתו משתתפים עשרות מחסידיו, כאשר בסעודת שבת בשבתות בין המצרים נכנסים על פי תור והרשמה, משום שבמהלך הסעודה הוא משורר תוך כדי בכי פיוט מתפילות ראש השנה, אותו נהגו בראפשיץ לשיר בשבתות אלו – פיוט העוסק בציפייה לגאולה ובנין בית המקדש.

מידי יום ראשון מוסר האדמו”ר שיעור במסילת ישרים על פי החסידות. בשיעור משתתפים מאות בחורים ואברכים, מכל הישיבות והחוגים.

מידי יום שלישי מוסר שיעור עמוק יותר בליקוטי מוהר”ן, בו משתתפים כמאה מה’עובדים’ של ירושלים.

מידי ליל שישי מתקיים שיעור על פרשת השבוע, בו משתתפים גם בחורים ואברכים צעירים לצד ראשי ישיבות ומשגיחים. לדוגמא, במשך כל השנים ניתן למצוא את המשגיח בחברון הרב חיים יצחק קפלן בשיעור זה כאשר לאחר השיעור ממתיק שיח עם הרבי.

מעבר לזה ביומיים הנוספים בשבוע יום אחד מוסר שיעורים בכוללים /ישיבות וכדומה ברחבי העיר וביום השני נוסע כל שבוע לעיר אחרת שם מוסר כשלושה שיעורים בישיבות ובתי כנסת באותן ערים: בני ברק, אשדוד, חיפה, ביתר, בית שמש, עפולה, מודיעין עלית ועוד.

את תפילות מנחה מעריב מתפלל הרבי מידי יום בכותל המערבי, סמוך לשקיעה.

במנחה הראשון בכותל בכל שנה הוא קורע את חולצתו. בתשעה באב יושב עד חצות באמירת קינות בבכי תמרורים סמוך לכותל. עד לפני הקורונה היה מתפלל כל שבת בלילה בכותל וחוזר רגלי עם חסידיו, כאשר לפני מנחה מתקיימת קבלת קהל במעונו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות