המודיע: עיתונאי מצא במאגר • המציאות: היחצ”ן של הח”כ מאגו”י

לפי ביטאון 'המודיע', הצעת 'חוק יסוד: לימוד תורה' הוגשה כבר  לפני עשרה ימים, "ובתקשורת ניסו לייחס זאת ל'נגזרת' מצמצום עילת הסבירות. זה לא נכון. העיתוי אינו שלנו" • אלא שהמהומה פרצה רק לאחר שיועץ התקשורת של ח"כ משה רוט מאגו"י שיגר 'הודעה לתקשורת' עם ציטוטים מהח"כ
אבי כץ
ח' אב התשפ"ג / 26.07.2023 01:59

עיתון ‘המודיע’ המופיע הבוקר (רביעי) טוען במאמר המערכת כי הצעת ‘חוק יסוד: לימוד תורה’ לא הוגשה אתמול על ידי סיעת יהדות התורה – וכי “את הפרסום הרעשני יזם עיתונאי שמצא במאגר הכנסת את מה שהוגש כבר לפני עשרה ימים”.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

במאמר המתפרסם ב’הד היום’ בביטאון הסיעה המרכזית של אגודת ישראל נכתב:  “הצעת ‘חוק יסוד: לימוד תורה’ לא הוגשה על ידי סיעת יהדות התורה אתמול. איש לא היה מעלה בדעתו להגיש הצעה זו למחרת ההצבעה על צמצום עילת הסבירות ועל מה שנלווה להצבעה זו. היא הוגשה כבר  לפני עשרה ימים, לא בסתר או בהיחבא כי אם בגלוי כחלק מההסכם הקואליציוני שנחתם ברבים והונח גם על שולחן הכנסת”.

לפי מאמר המערכת של העיתון, “את הפרסום הרעשני יזם עיתונאי שמצא  במאגר הכנסת את מה שהוגש כבר לפני עשרה ימים, ובתקשורת ניסו לייחס זאת ל’נגזרת’ מצמצום עילת הסבירות – והמהומה גברה עד לב השמיים. זה לא נכון. העיתוי אינו שלנו. אבל מה שקרה שמשמאל – מיהרו להכפיש, ואילו מימין, לצערנו ולכאבנו,  נבהלו ונחרדו ומיהרו להתכחש”.

במאמר ב’המודיע’ נאמר עוד: “יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנתם. היא אינה מובילה את הרפורמה. היא הצביעה יחד עם סיעות הקואליציה בעניין הרפורמה כחלק ממחויבותה הקואליציונית.

״אין פניה של היהדות הנאמנה למאבקים. לא רק שאינה מעוניינת להוסיף שמן למדורה האוחזת בזירה הציבורית, אלא היא מצפה ומייחלת שיאוחו הקרעים ושיושגו הסכמות״.

אולם, בניגוד לנאמר במאמר בביטאון של אגו”י, מי שיזם את הפרסום הוא לא “עיתונאי שמצא  במאגר”, אלא  יועץ התקשורת של ח”כ משה רוט, חבר הכנסת מטעם אגודת ישראל, ששיגר אתמול בבוקר הודעה לתקשורת תחת הכותרת: “לימוד תורה ייחשב שירות משמעותי: ח”כ הרב משה רוט הגיש הצעת חוק יסוד לימוד תורה”.

בהודעה היח”צנית ששוגרה בעיתוי הרגיש נאמר: “ביחד עם חבריו לסיעת יהדות התורה, הגיש ח”כ רוט את חוק היסוד שיקבע כי לימוד תורה הוא ערך יסוד של העם היהודי. יוזם ההצעה ח”כ הרב משה רוט: ‘זהו יישום של ההסכם הקואליציוני. החוק החשוב הזה קובע התייחסות חדשה ללימוד התורה'”.

בהודעה נאמר עוד כי “הצעת החוק החדשה שהניח ח”כ הרב משה רוט על שולחן הכנסת תעלה לדיון בתחילת מושב החורף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות