במשטרה מאשימים: כלי תקשורת התעלמו מאלימות מפגיני השמאל

במשטרה טוענים כי כלי התקשורת התעלמו "התעלמות בוטה ומכוונת" ולא סיקרו את אלימות מפגיני השמאל - "כחלק מסיקור מגמתי נגד המשטרה" • קצין משטרה בכביש בגין: "כך לא נראית מחאה, אלא הפרת סדר אלימה, מסוכנת וחסרת כל רסן! "
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ג / 25.07.2023 20:34

במשטרה מאשימים הערב (שלישי) כי חלק מכלי התקשורת התעלמו “התעלמות בוטה ומכוונת” ולא סיקרו את האלימות של מפגיני השמאל אתמול – “כחלק מסיקור מגמתי נגד המשטרה”.

למקצועות האלה יש ביקוש רב – ובשכר גבוה. כל יתרונות התכנית

המשטרה מציינת, כי שוטרים שהיו בכביש בגין בירושלים חוו אלימות פיזית מצד חלק מהמפגינים שהתפרעו, סירבו להתפנות, התעמתו עם השוטרים ואף הכו אותם עם מקלות.

בנוסף, מפגינים השליכו רימוני עשן, יידו בקבוקי צבע לעבר שמשת המכת”ז, הניחו מכשולים וסלעים לחסימת הציר, וחלקם אף יידו חפצים לעבר השוטרים שהיו במקום מגשר, כשאחד מהבקבוקים שייודו- פגע בראשו של שוטר.

חמישה שוטרים נחבלו בכביש בגין באורח קל כתוצאה מאלימות מפרי הסדר. שניים מהם התפנו לקבלת טיפול רפואי.

קצין משטרה שפעל במקום סיפר: “שעות רבות פעלנו לאפשר לאלפי המפגינים להביע את מחאתם באזור הכנסת, גם כשהם גבלו בהפרת סדר. מה שהיה בכביש בגין היה הכי רחוק שיש ממחאה חוקית, הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה”.

לדבריו, “מעבר לכך שמאות מפרי הסדר פגעו משמעותית במרקם החיים של תושבי ירושלים ומשתמשי הדרך באזור, הם סירבו להתפנות, התעמתו איתנו פיזית, תקפו, התפרעו ואף השליכו לעברנו חפצים מהגובה. כל האזהרות שלנו לא הואילו ושוטרים שלנו נפצעו”.

הוא הדגיש: “השימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר היה הכרחי, וחבל שיש מי שמציג את הפרות הסדר אמש בכביש באופן מעוות לחלוטין, כאילו הייתה זו הפגנה מתואמת, קצרה ושקטה ללא אלימות, שלא פגעה באיש. מדובר בהפרת הסדר מהאלימות ביותר שהיו בירושלים בתקופה האחרונה”.

מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים מוקדם יותר ישיבת הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, זאת נוכח שורת המחאות שהתקיימו השבוע ברחבי המדינה והמחאות הצפויות בהמשך השבוע.

המפכ”ל ציין בדיון, כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית והדגיש בפני המפקדים כי המשטרה תאפשר כל מחאה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק.

המפכ”ל הדגיש, כי יש לעשות הבחנה בין מחאה שמתקיימת במסגרת החוק לבין הפרת סדר. הוא איחל החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו אתמול כתוצאה מאלימות שהופנתה כלפיהם במספר מוקדי מחאה.

המפכ”ל הוסיף: “הימים האלה אינם ימים פשוטים. אנו ניצבים בעין הסערה, ונתונים לביקורת משני צידי המתרס. יש שיאמרו שאנו סובלניים ומכילים מדי, ויש שיאמרו שאנו פועלים בלעומתיות. אתם ואני יודעים היטב שאנו עושים כמיטב יכולתנו, ובוודאי שלעיתים גם טועים. בכל מקרה, אסור שיווצר רושם מוטעה כאילו ההחלטות האופרטיביות מתקבלות כתוצאה מלחצים חיצוניים.

“מפקדי המשטרה, ואני בראשם, אחראים להפעלת כוחות המשטרה. כל הפקודות מתקבלות רק בשרשרת הפיקוד, ורק על בסיס שיקולים מקצועיים ומבצעיים. המשטרה תלויה באמון הציבור, ובידיעה שאנו פועלים על פי דין ובלא משוא פנים. זו חובתנו, וזו חובתי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות