“שביתה פוליטית פחדנית”: 150 חברות גדולות שובתים היום

ראשי פורום העסקים וקניוני עזריאלי, עופר וביג הודיעו על שביתה • יו"ר תנועת העצמאים תקף בחריפות: "האסון הוא ההתנהגות שלכם, הציבור הימני לא ישכח את 150 החברות הללו. זו שביתה פוליטית פחדנית שמשרתת את המיעוט בעם"
יוני גרין
ו' אב התשפ"ג / 24.07.2023 00:45

לאחר כינוס של פורום העסקים: 150 החברות הגדולות במשק  הודיעו הערב (ראשון) כי ישבתו מחר.

לפורום משתייכים, בין היתר, הראל ויזל מקבוצת פוקס, ליאורה עופר מקבוצת קניוני עופר ואיציק אברקומבי יו”ר שופרסל.

לפי ‘כאן חדשות’, הראל ויזל הוא זה שדחף להכרזת ההשבתה, ומנכ”ל בנק הפועלים דב קוטלר הביע את התנגדותו במהלך הדיון. בפורום העסקים טוענים שקוטלר רק התנגד לנוסח הסופי של ההצהרה.

בקניוני עזריאלי צפויים לפעול במתכונת שבת. כלומר הם יהיו חשוכים, ללא מזגנים ולא יפעלו לקבלת קהל – למעט העסקים החיוניים.

הפורום קרא לחברות נוספות להצטרף לשביתה וביקש להגיע להסכמות על החקיקה. בחברות עם מגבלות חוקיות לסגירה תהיה אפשרות לעובדים להחליט כיצד לפעול.

בנקים, למשל, אינם יכולים לשבות ללא אישור בנק ישראל ולכן יאפשרו לעובדים שירצו לצאת ולהפגין, לעשות זאת. פורום העסקים דורש מהבנקים לא להוריד את השביתה מחר ממכסת ימי החופשה של העובדים שרוצים להפגין, אולם בנק דיסקונט יצא בהודעה שמבהירה בדיוק להפך – אם עובד מחר ישבות ויפגין, זה ייחשב כיום חופש.

בנוסף, עשרות חברות הייטק וקרנות הון סיכון הודיעו כי ישביתו את פעילותן ויאפשר לעובדים להשתתף בפעילויות המחאה נגד הרפורמה  המשפטית.

מנגד, אורן בוטא יו”ר תנועת העצמאים, הגיב בחריפות על הודעת פורום העסקים. “ברצוננו להבהיר שכל העסקים הקטנים והבינוניים ושאר העסקים שאינם קשורים אליכם, יהיו פתוחים מחר ויגבו את צרכי המשק הישראלי.

“אנחנו ננקוט בכל צעד חוקי כולל תביעה יצוגית שכנראה נזכה בה, ונסתייע בכל אמצעי העומד לרשותנו כולל בית המחוקקים, אתם פוגעים בציבור העובדים שלכם, אתם פוגעים בבעלי המניות שלכם, אתם פוגעים בעצמאים השוכרים מכם שטחי מסחר, אתם פוגעים בעובדים ואתם פוגעים בציבור”.

לדברי בוטא, “חשוב לציין שאינכם מעסיקים את מרבית העובדים במגזר שאינו ממשלתי, אלא אנחנו, 550 אלף בעלי העסקים הקטנים והבינוניים ביניהם מפעלים רבים בהם מועסקים מאות עובדים. אגב חוץ מכם יש עוד אלפי עסקים גדולים שאינם שובתים, דוגמת יוחננוף ורמי לוי, והם לבטח יהנו מהפירות של כספו של הציבור ביום השביתה שלכם, וגם לאחריו”.

הוא המשיך ותקף את הפורום. “האסון הוא ההתנהגות שלכם וחובתכם לנהוג בצורה נבונה בכספי המשקיעים כשהמניות שלכם יצנחו הציבור הוא זה שיפסיד, זה שמשקיע בכם וזה שצורך את השירותים שלכם.

“עוד יש דרך חזרה אבל הציבור הימני לא ישכח את 150 החברות הנ”ל. זו שביתה פוליטית פחדנית שמשרתת את המיעוט בעם. אני קורא לכל בעל עסק שמשכיר שטחי מסחר אצל מי שישבות מחר לפנות אלינו וביחד עם חברי הכנסת של הימין נטפל בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות