במעמד אלפים: הראב”ד הוכתר לגאב”ד ‘העדה’. איך יגיבו הקיצונים?

אמש הכתיר זקן רבני 'העדה', בנוכחות חברי בד"צ, את הגאון רבי משה שטרנבוך לגאב"ד 'העדה החרדית' • בקו הרשמי של סאטמר בארה"ב עלצו לאחר המינוי: "בשמחה גדולה קיבלו בארץ ובגולה את המינוי" • אבל בינתיים לא התקיים אישור רשמי בהנהלת 'העדה'
יוסף גרינבוים
ג' אב התשפ"ג / 21.07.2023 14:07

דרמה של ממש התרחשה אמש (ליל שישי) בעדה החרדית: במעמד אלפים, שהתכנסו לרגל יום היארצייט הראשון של גאב”ד ‘העדה’ הגרי”ט וייס זצ”ל, הכריז זקן רבני העדה החרדית בן ה-102,  הגאון רבי אליקים שלזינגר, כי הגר”מ שטרנבוך משמש כגאב”ד ‘העדה החרדית’ וכרבה של ירושלים.

עצרת המספד לרגל יום השנה הראשון  נערכה בהיכל בית המדרש הגדול של חסידות דושינסקיא בירושלים.

את המשא המרכזי נשא הגר”מ שטרנבוך, שהעלה על נס את זכרו של הגאב”ד הקודם זצ”ל עמו למד בישיבה בשנות בחרותו.

מיד לאחר משאו, הועלה לשידור משאו של זקן ראשי הישיבות וזקן רבני ‘העדה’, הגאון רבי אליקים שלזינגר, ראש ישיבת ‘הרמה’ בלונדון, שהכריז בנוכחות חברי בד”צ ‘העדה’ כי  הגאון רבי משה שטרנבוך הוא רבה של ירושלים וגאב”ד העדה החרדית.

מאז הסתלקות הגאב”ד הגרי”ט וייס זצ”ל, לא מונה גאב”ד לעדה החרדית, זאת בעקבות חילוקי דעות בין הקיצוניים לחברי ‘העדה’, כאשר הקיצוניים מתנגדים בכל תוקף למינויו של הגר”מ שטרנבוך.

השמועות בירושלים כבר הסתובבו מפה לאוזן במהלך היום, כי עומד להתרחש צעד דרמטי של הכתרה באירוע האלפים, ובעקבות כך נהרו למקום רבים, שגדשו את כל ההיכל, הפרנצעס’ והגלריות מכל צדדי בית המדרש.

כמו כן, חברי הבד”צ – הגאונים רבי אברהם יצחק אולמאן ורבי שלמה יצחק שלזינגר – כיבדו את האירוע בהשתתפותם.

כאמור, בשיאו של המעמד הושמעו דבריו של ראש הישיבה שנשא את דבריו בטלפון ובסערת רגשות אמר: “ירושלים צריכה רב, וברוך ה’ יש רב לירושלים, והלא הוא רבי משה שטרנבוך, שידוע כרב עולמי. בין אם זה רשמי ובין אם זה לא רשמי – מקובל בכל העולם שהוא הרב של ירושלים מטעם העדה החרדית. והקב”ה ירחם על עם ישראל ונזכה בקרוב להגיע ליום שבו יכירו בכל העולם במלכות שמים אמן ואמן”.

מיד לאחר מכן הכריז יו”ר העצרת, הרב יחזקאל בראך, בשם הנהלת ‘העדה’ ובשם אלפי בני ‘העדה’: “לאור הדברים הנוקבים ששמענו מראש הישיבה שליט”א שקיבל מכל גדולי ירושלים וגדולי העדה החרדית מהדור הקודם ומדור שלפני כן, אנחנו כולנו מקבלים את דבריו של ראש הישיבה, ואנחנו מברכים שמרן הרב מרא דארעא קדישא שליט”א ינהל את העדה החרדית לשנים טובות וארוכות ונזכה יחד עמו לקבל פני משיח צדקינו”.

אלפי המשתתפים “אמן” ובכך בעצם, לטענת מי שמגדירים עצמם “נאמני העדה החרדית מטעם הנהלת העדה החרדית”, רשמו היסטוריה של מינוי מטעם זקן הרבנים.

בקו הרשמי של חסידי סאטמאר בארה”ב הוכרז לאחר המינוי: “בשמחה גדולה קיבלו בארץ ובגולה את המינוי, וברוך ה’ שלא השבית לנו גואל, אנחנו מקבלים בחרדת הכבוד מרות של רבן של ישראל רבינו הגדול כ”ק הגה”ק הגאב”ד רבה של ירושלים שליט”א מרא דארעא דישראל שינהלנו על מי מנוחות עד ביאת משיח צדקינו”.

הגורמים המכנים עצמם “נאמני העדה החרדית”, מציינים כי “בימים אלו מתפרסם ברשת ספינים ופיק ניוז על ידי גורמים אינטרסנטיים שונים, ויש לעקוב אחר הפרסומים הרשמיים”.

המינוי, יש לציין, עדיין לא אושר רשמית בהנהלת ‘העדה’, אך מסתמן כי הגר”מ שטרנבוך יוכתר בסופו של דבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות