“שמענו צרחות” • מכת הפרוטקשן: חולייה שהציתה חוות סוסים נעצרה

בעל החווה שהוצתה במושב כפר שמאי ל'כאן חדשות': "לא פנו אליי, השאירו לי מחסניות של נשק קשורות לשער" • שני החשודים שגרמו למותם של ארבעה סוסים נעצרו בשעת נסיעה
חיים טוויל
כ"ח תמוז התשפ"ג / 17.07.2023 20:04

שוטרי מחוז צפון עצרו הערב (שני) חוליית מציתים שהציתה לפנות בוקר את המתבן בכפר שמאי וגרמו למותם של ארבעה סוסים.

כוחות משטרה הפרוסים בצפון במסגרת ההערכות המיוחדת למאבק בתופעת גביית דמי חסות הוזנקו לפנות בוקר, בעקבות הודעה על הצתה של מתבן בפנסיון לגידול סוסים בכפר שמאי.

מחקירה ראשונית עולה, כי החשודים פרצו לפנסיון לגידול סוסים במהלך הלילה כשאחד מהם רעול פנים, והציתו את המקום.

כתוצאה מההצתה מתו ארבעה סוסים ונגרם נזק רב.

החוקרים פתחו בחקירה אינטנסיבית, תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים לזיהוי ואיתור החשודים במעשה, ולאחר כ-14 שעות של פעילות מאומצת, לכדו את החשודים במהלך נסיעה, בשני מוקדים שונים בצפון – אחד בכביש 89 והשני בעליות למירון.

השניים, בני 28, תושבי הכפרים סלאמה וכמאנה, נעצרו ויובאו מחר במהלך הבוקר לבית משפט השלום בקרית שמונה, לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

תומר תשובה, בעל החווה שהוצתה, סיפר בריאיון עם איילה חסון ב’כאן חדשות’ על רגעי האימה: “שרפו לנו את החווה, עם הסוסים שהיו בתוך התאים. שמענו את הצרחות שלהם, ניסנו לחלץ אותם, אבל בגלל האש והעשן לא יכולנו לעשות את זה. הצלחנו לחלץ כמה סוסות, אבל ארבע מהן נשרפו בתוך התאים, ועוד שתיים במצב קשה נמצאות בבית החולים. עצוב לאן שהמדינה שלנו הגיעה”.

על החשד כי מדובר בפרוטקשן אמר: “לא פנו אליי בכלל. השאירו לי מחסניות של נשק קשורות על השער. במצלמות רואים איך הם נכנסים עם ג’ריקנים של בנזין, רואים אותם שורפים הכול בנחת ובכיף. אין לי מושג מאיפה הם הגיעו”.

על התחושות הקשות במשפחה בעקבות המקרה: “אני לא מבוהל, אבל זה כואב, מדובר בבעלי חיים. אשתי והילדים מבוהלים, והשאלה איך אנחנו ממשיכים הלאה? בינתיים היה פה רק מסר”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “תופעת הפרוטקשן היא תופעה חמורה, אנחנו מתמקדים בטיפול בתופעה הזאת. אני מודה למפכ”ל על הפעילות הנחושה והמהירה לתפוס את אותם עבריינים. ידע כל גובה פרוטקשן – המשטרה תגיע אליו”.

רב ניצב קובי שבתאי, מפכ״ל המשטרה: “מדובר בארוע חמור שבו מצאו את מותם מספר סוסים כתוצאה מהצתה מכוונת. נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותינו על מנת לפענח אירוע חמור זה. עד כה נעצרו שניים.

“בחצי שנה האחרונה, חמש חוליות המונות 20 חשודים נעצרו, וכנגד חבריהם הוגשו כתבי אישום”.

ניצב שוקי תחאוכו מפקד מחוז צפון: “המחוז הצפוני שם את הלחימה בדמי החסות בעדיפות עליונה. בחודשים האחרונים הייתה פגיעה משמעותית נגד עבריינים וכנופיות שעסקו בגבית דמי חסות. היום חטפנו אירוע מצער, אך הצלחנו לתפוס את החשודים תוך מספר שעות. נמשיך לפעול בנחישות ולפגוע בכנופיות עד שנחסל את התופעה”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שריפת סוסים = שריפת בני-אדם. שינמקו בצינוק עד יומם האחרון
    18/07/2023 06:46
    בוריס
  1. לא תא רגיל עם תנאים. צינוק והריסת בתים. לא פחות מזה

  2. להתארגן להכנס לכפרים הערביים והבדואים לזרוע בהלה להכנס לכפרים הערביים והבדואים לזרוע בהלה ופחד עד שיקומו מנהיגים שלהם שיתחילו להרגיע ולאמר שהיהודים
    18/07/2023 14:58
    סאלם
  3. להתארגן להכנס לכפרים הערביים והבדואים לזרוע בהלה להכנס לכפרים הערביים והבדואים לזרוע בהלה ופחד עד שיקומו מנהיגים שלהם שיתחילו להרגיע ולאמר שהיהודים