סקר: מה מניע את היועמשית, ואיזה ציון מקבל יריב לוין על תיפקודו?

סקר 'אולפן חמישי' של ערוץ 14, בשיתוף 'דיירקט פולס', קובע: רוב הציבור סובר שהמניע להחלטות היועמ"שית בענייני הרפורמה והמחאה נגדה הוא פוליטי ולא מקצועי • רוב הציבור סבור כי את פעולות הממשלה ביחס לרפורמה צריך לנהל דווקא לוין ולא נתניהו
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"ג / 14.07.2023 14:00

מסקר חדש שפורסם בתוכנית ‘אולפן חמישי’ בערוץ 14 עולה, כי רוב הציבור חושב שהמניע להחלטותיה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בענייני הרפורמה המשפטית והמחאה נגדה הוא פוליטי ולא מקצועי.

לפי נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון ‘דיירקט פולס’, 52% סבורים כי המניע להחלטותיה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בענייני הרפורמה המשפטית והמחאה נגדה הוא פוליטי, ואילו 47% בלבד סבורים כי המניע להחלטותיה הוא מקצועי.

בנוסף, רוב הציבור (54%) סבור כי את פעולות הממשלה ביחס לרפורמה המשפטית צריך לנהל דווקא שר המשפטים יריב לוין ולא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמקבל רק 34%.

הסקר בדק גם מה חושב הציבור על תפקודם של האישים השונים בנוגע להתנהלותם סביב הרפורמה המשפטית.

מי שזכה, במפתיע או שלא, לציון הגבוה ביותר הוא דווקא שר המשפטים יריב לוין ש-66% מכלל המשיבים חשב כי הוא מתנהל ‘טוב מאוד’ זאת לעומת 57% שסברו כך על גנץ, 56% על נתניהו ואילו 36% בלבד ליאיר לפיד.

רוב הציבור (50%) סובר כי יש להידבר עם הממשל האמריקני נוכח התערבותו בענייניה הפנימיים של ישראל. לעומת זאת 36% סבורים כי יש להתעלם ולא לשנות מדיניות כלל. 11% סבורים כי יש לשנות מדיניות ואילו 3% לא הביעו עמדה בעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות