5 שנים אחרי: נהג החוליה שרצחה את רזיאל שבח הי”ד הורשע ברצח

המחבל שנהג ברכב החוליה שרצחה את רזיאל שבח הי"ד סמוך לחוות גלעד בשנת 2018 הורשע ברצח בבית הדין הצבאי בסאלם  • עו"ד חיים בלייכר: "טוב יהיה אם ביהמ"ש הצבאי יגזור עליו עונש מוות"
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשפ"ג / 13.07.2023 16:58

בית הדין הצבאי בסאלם הרשיע היום (חמישי) את המחבל שנהג ברכב חוליית הטרור שרצחה את הרב רזיאל שבח הי”ד, סמוך לחוות גלעד בשנת 2018.

המחבל הורשע במספר ניסיונות רצח, בהם ניסיון לרצוח יהודי בירי סמוך לחוות גלעד, בו כשל עקב מעצור בנשקו .

משה, אביו של הרב רזיאל הי”ד, הגיב להכרעת הדין: “הרשעת המחבל הארור היום, חמש שנים וחצי לאחר רצח בננו, לא סגרה עבורנו את המעגל.

“בפרשת השבוע מטות מסעי שנקרא השבת נאמר – ‘ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה כי הדם הוא יחניף את הארץ ולארץ לא יכופר לדם אשר שופך בה כי אם בדם שפכו’. אנו קוראים לבית הדין הצבאי להחיל על הרוצח הנפשע עונש דין מוות כעונש ראוי ומרתיע לכל רוצח שפל אשר ינסה לשלוח יד בנפש אדם בכלל ובנפש אדם מישראל בפרט”.

אילנה שבח, אמו של הרב רזיאל הי”ד: “כל עונש לא ישיב לי את בני בכורי רזיאל היקר אך אני גאה בארגון חוננו, במערכת המשפט ובעם ישראל שמיצו עם המחבל השפל את הדין. אני מאמינה כי הקב״ה יקום את דמו של רזיאל בנינו היקר ומתפללת שישלח נחמה ורפואה לכל המשפחה”.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, אישר ליווה את משפחתו של רזיאל, מסר לאחר הכרעת הדין: “המחבל היה חלק מחוליה רצחנית שבצעה מספר רב של פיגועים וניסיונות פיגוע ואף נמלטה במשך זמן רב לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי”ד. אנו מודים לפרקליטות הצבאית שנלחמה על התיק עד להרשעתו ברצח של המחבל. החוליה פגעה באחד מטובי בני האומה הישראלית. המחבל אינו ראוי לחיות בקרב יושבי הארץ. טוב יהיה אם ביהמ”ש הצבאי יגזור עליו את העונש המצווה בחוק החל ביו”ש – עונש מוות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות