ההסתה משתוללת: נעצרה חשודה בריסוס גרפיטי על שני בתי חב”ד

תושבת באר שבע עוכבה לחקירה בחשד שריססה כתובות על גבי קירות בית חב"ד ובית כנסת חב"ד בבירת הנגב: "די להדתה", "לכו לצבא" ו"דת זה רעל" • ח"כ אלמוג כהן: "דממה מחרישת אוזניים בכל כלי התקשורת. בשמאל לא מתרגשים מפגיעה שכזו"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשפ"ג / 13.07.2023 16:05

חוקרי משטרת באר שבע פתחו אמש בחקירה עם קבלת דיווח על ריסוס כתובות גרפיטי על גבי קירות חיצוניים של שני בתי כנסת בשכונה ב’ בעיר באר שבע.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

בכתובות נכתב: “די להדתה”, “לכו לצבא” ו”דת זה רעל”.

במסגרת החקירה בוצעו פעולות שהובילו לאיתורה של חשודה תושבת העיר, שעוכבה היום (חמישי) לחקירה בחשד למעורבות בהשחתה.

בית כנסת אחד הוא בית חב”ד המרכזי בבירת הנגב. השני הוא בית כנסת ‘מרכז לצעירים  – מרכז הסופרים’ של בית חב”ד.

אחד מחברי מועצת העיר באר שבע אמר לאתר חב”ד-COL: “בעיר באר שבע שורר שקט והרמוניה בין כל המגזרים. פירות ההסתה מחלחלים לשטח, עובדה כי בית חב”ד מסמל דווקא את ההיפך, הפצת אהבת ישראל וחיבור בין כלל חלקי הציבור”.

ח״כאלמוג כהן מ’עוצמה יהודית’, הגיב: “ביממה האחרונה התרחשו שני אירועים חמורים ביותר בהם רוססו כתובות נאצה על בתי כנסת בעיר באר-שבע. במציאות אחרת, בה היו מרוססות כתובות נאצה על מסגד או כנסייה, כלל המערכת הפוליטית והתקשורתית הייתה נעמדת על רגליה האחוריות ומגנה, ובצדק.

“לעומת זאת, כאשר דבר כזה מתרחש כנגד בתי כנסת יהודיים, משתררת לפתע דממה מחרישת אוזניים בכל כלי התקשורת. שהרי אדוני התקשורת הישראלית, השמאל, אינם מתרגשים מפגיעה שכזו.

“כמובן שאף אני עומד כנגד פגיעה בכל סמל דת באשר הוא, אך אני לעומתם דוגל בשוויון אמיתי ומגנה את הפגיעה הזו בכל תוקף.”

בית חב”ד בבאר שבע הגיב בדף הפייסבוק שלו על המתקפה: “למה לרסס גרפיטי?! אפשר פשוט לשאול יפה:) הנה כאן בתמונה מנהל בית חב”ד המרכזי הרב זלמן גורליק בשירותו הצבאי.

“ובנימה רצינית יותר, אין מקום לביצוע מעשים כאלו וכתובות גרפיטי נוספות שרוססו על בתי כנסת ובתי חב”ד בעיר. אנו נמצאים בימי בין המצרים, ימים בהם כולנו מחוייבים להרבות באהבת חינם. בואו נוריד את גובה הלהבות ונזכור שכולנו ללא יוצא מן הכלל אחים ממש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות