‘בשבוע פינו 250 טון זבל! איפה הייתם עד שוידר דפק על השולחן?’

ביוזמת יעקב וידר התקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון דחוף על מכת העכברושים והלכלוך בבני ברק • מומחה הדברה בדיון: "על פני השטח יש ערמות אשפה עצומות, כמויות אין סופיות של מזון" • ח"כ ניסים ואטורי: "איך הגעתם למצב הזה? פתאום נולד, נפל מהשמיים פסולת? זה שנים"
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 18:10

ביוזמתו של חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד בעיר, יעקב וידר, התקיים אתמול (שלישי) בוועדת הפנים של הכנסת דיון דחוף על מכת הכברושים, הלכלוך והתשתיות הרעועות בבני ברק.

נציגי משרד הפנים והגנת הסביבה אמרו במהלך הדיון, כי מכת העכברושים נובעת באופן ישיר כתוצאה מכמויות הזבל והלכלוך בעיר.

נציג חברת פורטל – הפרויקטור שמונה על ידי עיריית בני ברק, אמר בדיון: “250 טון זבל, לא פסולת בניין… קודם כל בואו ננקה את העיר בני ברק. המצב בעיר חמור מאוד. עשרים מיליון שקל לא יספיקו כדי לפתור את הבעיה הקשה בעיר”.

מומחה הדברה אמר בדיון: “על פני השטח יש ערמות אשפה עצומות וכמויות אין סופיות של מזון”.

צפו בדיון. וידאו: באדיבות

ח”כ ניסים ואטורי, שיזם את הדיון לבקשת וידר – אמר בוועדה: “חברת ‘פורטל’ טוענת שתוך שבוע פינו מהרחובות בעיר 250 טון זבל! מן הסתם 250 טון זה לא מהשבוע האחרון. פתאום נולד, נפל מהשמיים פסולת. זה שנים שיש פסולת בבני ברק, זה מספר שנים. איפה העירייה היתה עד שוידר דפק על השולחן?! איך הגעתם למצב הזה? מה אתם מתכננים לעשות הלאה?”

יעקב וידר, יוזם הדיון, אמר בוועדה: “ביקשתי מחברי הכנסת לקיים את הדיון במטרה להשמיע את זעקתם של תושבי בני ברק – על המדינה להקים צוות בין משרדי כדי לטפל במכה ובמצב התברואתי בעיר”.

ח”כ ארז מלול, שניהל את הוועדה, אמר בתום הדיון כי הוחלט שעל עיריית בני ברק יהיה לעדכן תוך חודש ימים מהיום על ההתקדמות בטיפול ומה עשתה עד כה.

“העיר נ-ק-י-ה, העיר מצוחצחת” של רובינשטיין. צילום: באדיבות

כפי דווח בחרדים 10, לאחר שראש העיר אברהם רובינשטיין הכריז במועצת העיר “העיר נ-ק-י-ה, העיר מצוחצחת”, בתגובה לזעקה של חבר מועצת העיר יעקב וידר – אישרה מליאת עיריית בני ברק לפני כחודש את תכנית המלחמה הכוללת ב’מכת העכברושים’ המכה ברחבי העיר כבר חודשים רבים.

במכרז מיוחד נבחרה חברת ‘פורטל’, כמי שתנהל מעתה את המאבק במכרסמים המציפים את בני ברק בכלים מקצועיים ובמתודת עבודה סדורה.

כפרוייקטור למשימה נבחר יוסי פורטל, יו”ר ובעלים של חברת פורטל, המתמחה ביעוץ ותכנון אקולוגי, שצברה ניסיון ויכולות גבוהות בטיפול במפגעים תברואתיים ברשויות מקומיות.

לפני חודש סיים פורטל את התהליך הארוך של תחקור ותכנון היעדים, המטרות ודרכי הביצוע של פרוייקט טיהור העיר מהמכה, שגורמת לסבל רב למאות אלפי תושבי העיר – וזכתה להתעלמות מצד קברניטי העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות