החוק לפירוק לשכת עוה”ד עבר בטרומית • סער: תלמדו להפסיד בכבוד

אושר בטרומית: הקמת מועצת עורכי דין אליה יועברו סמכויות הנתונות כיום ללשכת עורכי הדין, ובהן מעורבותה בהליך בחירת שופטים • סער: "מישהו מאמין שאם התוצאות ללשכה היו אחרות, אתם הייתם באים פה לפרק אותה?"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשפ"ג / 05.07.2023 15:25

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק מועצת עורכי הדין בישראל של חבר הכנסת חנוך דב מלביצקי וקבוצת חברי כנסת.

50 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 43 שהתנגדו – והיא תועבר לוועדת חוקה להכנה לקראת קריאה ראשונה.

לפי ההצעה, מוצע להקים מועצת עורכי דין, אשר תהיה מועצה ציבורית שתתמנה על ידי שר המשפטים ותורכב משופטים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי, נציגי משרד האוצר ונציג סגל אקדמי במוסד להשכלה גבוהה.

כמו כן, מוצע להעביר למועצת עורכי הדין סמכויות רבות הנתונות כיום ללשכת עורכי הדין, ובהן מעורבותה בהליך הבחירה של השופטים.

ח”כ מלביצקי הציג את ההצעה ואמר: “את ההצעה הזו הגשתי פחות מחודש לאחר שנבחרתי לכנסת, לא היו אז מועמדים ללשכה. עצרו את ההצעה כשהיו השיחות בבית הנשיא, אחרי שהתפוצצו השיחות אמרו לי לא להגיש את ההצעה לפני הבחירות ללשכה, כי זה יראה שאנחנו מתערבים בבחירות, עכשיו אומרים לי שאני מגיש את ההצעה בגלל התוצאות. בסופו של דבר הלשכה היא גוף בלתי רלבנטי, למה אנחנו ב-2023 צריכים לתחזק ארגון מקצועי במאה מיליון שקלים בשנה?”

שר המשפטים יריב לוין השיב בשם הממשלה: “לצערי בתקופה האחרונה לשכת עורכי הדין הפכה לגוף פוליטי לחלוטין כשכספי דמי החבר מנוצלים למטרות פוליטיות שבינן לבין טובת כלל עורכי הדין אין דבר וחצי דבר.

“החלוקה בלשכת עורכי הדין הפכה כבר מזמן לחלוקה פוליטית ולא לחלוקה על בסיס דיסציפלינות מקצועיות. הדבר הזה לא מותיר ברירה ובוודאי שאינו מצדיק ומאפשר את המשך המצב הקיים, והמבנה החריג שאין דומה לו בשום מקצוע אחר”.

ח”כ גדעון סער התנגד להצעה: “עכשיו הלשכה הפכה פוליטית? כשאתה היית שם כמובן שהיא הייתה צריכה להתקיים, אבל כשהאינטרס הפוליטי שלך השתנה היא צריכה להתחסל. מישהו מאמין שאם התוצאות ללשכה היו אחרות אתם הייתם באים פה לפרק אותה? הפסדתם ותלמדו להפסיד בכבוד, אתם חייבים להתרגל לזה כי אתם הולכים לסדרה של הספדים ששיאה יהיה בבחירות הכלליות הבאות.

“אתם עובדים כמו מאפיה, הכל אצלכם בסוף זה על כוח. עד עכשיו ראינו מיכם השבוע איך אתם משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק, היום אתם משנים את כללי המשחק אחרי שריקת הסיום. זאת תמורתכם לחקיקה בכנסת ישראל, ללעג ולקלס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות