גפני נגד נתניהו: “לא יכול להחליט לבד שמוותר על פסקת ההתגברות”

הח"כ מיהדות התורה הבהיר כי שתיקת מפלגתו לא מעידה שהיא מסכימה לוותר על החוק: "עומדים על דעתנו שההסכם יכובד במלואו" • "נתניהו לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר" • "פסקת ההתגבות לא ירדה מסדר היום, נקודה"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשפ"ג / 04.07.2023 10:57

חבר הכנסת משה גפני תוקף הבוקר (שלישי), בריאיון ל’יתד נאמן’, את ראש הממשלה בעקבות דבריו ל’וול סטריט ג’ורנל’ על אי קידום פסקת ההתגברות –  והבהיר כי היא לא ירדה מסדר היום.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

גפני גם תקף את נתניהו ואמר: “הקואליציה זו שותפות, הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו”.

בשיחה עם יתד נאמן אמר גפני: “נתניהו אמר את דעתו לעיתון האמריקני אבל הבהרתי לו ששתיקתנו אינה כהודאה. אנחנו עומדים על דעתנו שההסכם שחתמנו עם הליכוד בהקמת הממשלה יכובד במלואו”.

הוא הוסיף: “הרי גם בליכוד עצמו רצו ודרשו את פסקת ההתגברות ולכן כולנו נעמוד על כך שזה יקרה. הסברתי לנתניהו שאנחנו לא מנהלים מאבק ולא הולכים לתקשורת על כל אמירה או ריאיון כזה או אחר, ולכן הוא לא שמע מאיתנו תגובות וגם אנחנו לא הגבנו עד כה בתקשורת. אחרי ששוחנו והבהרנו את הדברים בשיחות סגורות אני יכול לומר שנתניהו הבין והסביר שהדברים אינם סותרים להסכם”.

לדבריו, “פסקת ההתגברות לא ירדה מסדר היום, נקודה. אנחנו לא מתערבים לליכוד בשאר סעיפי הרפורמה אבל לגבי ההתגברות הוא לא מחליט לבד. אמרתי לנתניהו שהוא לא לבד בסיפור הזה והוא הסכים. הקואליציה זו שותפות, הוא לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא קובר סעיף כזה או אחר שהסכמנו עליו. לכן האמירה שלו לא במקום וטוב ששוחחנו והבהרנו את הדברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות