המבצע נמשך • צה”ל: אין נקודה בג’נין שלא היינו בה, נותרו 10 יעדים

פעילות כוחות צה"ל בג'נין נמשכה במהלך הלילה וכללה פיצוץ של פיר ששימש להסתרת אמצעי לחימה והשמדת בסיסי טרור • 10 מחבלים חוסלו • נעצרו יותר מ-120 פעילים
חיים טוויל
ט"ו תמוז התשפ"ג / 04.07.2023 10:45

פעילות כוחות צה”ל בג’נין במסגרת מבצע בית וגן נמשכה גם הלילה (שלישי) והכוחות איתרו חמ”לי תצפיות, פירי מנהרות, ומטענים רבים.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

בנוסף נעצרו מחבלים, בהם פעילי טרור מרכזיים. עד כה חוסלו 10 מחבלים.

גורם ביטחוני אמר: “ההתנגדות של החמושים הלילה הייתה נמוכה – הם ברחו מהיעדים שהגענו אליהם”.

אין נפגעים בקרב כוחות צה”ל.

לוחמי הימ”מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים על בסיס מידע מודיעיני של שב”כ, בלב מחנה הפליטים ג’נין. כמו כן, לוחמי מגלן איתרו והשמידו שני חמ”לי ניהול לחימה של ארגוני הטרור במרחב.

לוחמי סיירת נח”ל איתרו והשמידו מטול נפץ ומטען במרחב העיר. בנוסף, לוחמי יחידת ניצן (636) איתרו והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי אמר הבוקר: “אין נקודה במחנה הפליטים של ג’נין שבה צה”ל לא פעל הלילה”.

לדבריו, נותרו עוד כעשר נקודות שיש לגביהן מידע על ריכוז אמצעי טרור והפעילות לסיכולם – תימשך.

הגרי ציין כי צה”ל עצר יותר מ-120 מחבלים מבוקשים ותקף ביממה האחרונה יותר מעשרים יעדים מהאוויר כולל מכולת אמצעי לחימה. במערכת הביטחון אומרים כי חוסלו עד כה תשעה מחבלים.

תא”ל דניאל הגרי אמר בתדרוך: “אין נקודה במחנה שלא היינו בה. הרמטכ”ל היה הלילה בג’נין, ולא היו חילופי ירי. נשאר לנו עוד לפחות 10 יעדים במרכז המחנה שיש בהם תשתית של ייצור מטענים ואולי מבוקשים”.

צילום: דובר צה”ל

על הביקורת שנשמעה בעקבות הריסת הכביש אמר: “כניסת D9 על כבישים והריסתם זה בגלל מידע על מטענים שהוטמנו מתחת לכביש. עצרנו 120 חשודים פלסטינים בפעילות טרור בג’נין, כשיצאנו למבצע היו לנו 160 פעילים”.

תא”ל הגרי הוסיף: “בשלב זה יש 9 הרוגים פלסטינים, שכולם לפי אינדיקציות שלנו היו מעורבים בלחימה. יש עוד 100 פצועים פלסטינים, בהם יש גם כנראה לא מעורבים. אין עוצר בג’נין, פועלים יכולים לצאת ולהוציא ולהכניס סחורות. עצרנו כניסה של ערבים ישראלים”.

ראש הממשלה, שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון יקיימו לקראת הצהריים הערכת מצב בנוגע למבצע בג’נין, ויוחלט כיצד המבצע יימשך. האמירות מפי היועץ לביטחון לאומי הנגבי וגם מפי דובר צה”ל עד כה הן שישראל כמעט השיגה את יעדי המבצע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות