תוכנית נתניהו: פסיקת ההתגברות תיגנז • השר פרוש: לא מקובל עלינו

ראשי הקואליציה הסכימו לחוקק את צמצום עילת הסבירות עד סוף חודש יולי • לאחר מכן, בכוונת הקואליציה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים - כאשר אין לאף אחד מהצדדים זכות וטו • פרוש: התרעתי נגד הרעיון הפסול לגנוז את ההתגברות, כל הסכמה אחרת אינה מקובלת עלינו
אריה ריבקינד
י' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 22:33

בתום דיונים ארוכים: הקואליציה מתכננת לקדם רק עוד שני חוקים במסגרת הרפורמה המשפטית ולסיים בחורף הבא את הטיפול במהלך. כך דיווח הערב (רביעי) עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

על פי הדיווח, חקיקת צמצום עילת הסבירות תקודם בקריאה שנייה ושלישית עד תום מושב הקיץ – בשבועות הקרובים.

מיד לאחר החזרה מפגרת הכנסת, במושב החורף שייפתח בחודש אוקטובר, מתכוונת הקואליציה לקדם הצעת חוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים על פי הצעת שר המשפטים לשעבר פרופ’ דניאל פרידמן.

ההצעה קובעת כי לכל צד פוליטי יהיו חמישה נציגים, חלקם שופטי עליון לשעבר, חלקם פוליטיקאים מכהנים. במצב כזה לא יהיה רוב מובהק לאף צד ובמקביל לא יינתן הוטו הקיים לשופטי בית המשפט העליון.

למרות שהייתה חלק מרכזי ברפורמה שהציג שר המשפטים יריב לוין בתחילת השנה וכמעט עברה בשלוש קריאות, הקואליציה החליטה לגנוז לחלוטין את פסקת ההתגברות.

לגבי חוק היועמ”שים, עדיין לא התקבלה החלטה סופית אם לנסות לקדמו או להותיר גם אותו מחוץ לחקיקה שתוקדם בכנסת.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, בתגובה לדיווח על גניזת פסקת ההתגברות: “לפני שבועיים בפגישה אצל ראש הממשלה בנוכחות השרים לוין, אמסלם ומזכיר הממשלה, התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה, ודרשתי בשם יהדות התורה שהתיקון בנושא הגיוס יכלול את ביצוע 3 ההתחייבויות החתומות – חוק יסוד לימוד התורה, פסקת התגברות ותיקון חוק שירות בטחון, בהתאם. כל הסכמה אחרת אינה מקובלת עלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות