נתניהו על הקריסה של סעיף השוחד בתיק 4000: “בשורה ענקית”

ראש הממשלה שוחח בסוף השבוע עם מקורביו והתייחס לראשונה להתפתחות הדרמטית בתיק 4,000: "כשהשופטים לא מאמינים בתיק, זו בשורה ענקית" • הפרקליטות מסכימה לפרסם את פרטי השיחה הסגורה עם שופטי נתניהו • צוות ההגנה כבר הודיע קודם כי הוא תומך בפרסום השיחה
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 15:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בסוף השבוע, בשיחות סגורות עם מקורביו, להתפתחות בתיק 4000 – במסגרתה השופטים אמרו בשיחה שזימנו עם הסנגורים והפרקליטות – כי התביעה תתקשה להוכיח את סעיף השוחד. כך דווח היום (רביעי) יקי אדמקר ב’וואלה’.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

נתניהו אמר בין היתר באותן שיחות: “כשהשופטים לא מאמינים בתיק, זאת בשורה ענקית”.

מדובר בהתייחסות ראשונה של ראש הממשלה להתפתחות. עד כה הוא נמנע מלומר דברים בפומבי.

השופטים במשפט נתניהו הודיעו ביום שני כי יהיו מוכנים לפרסם תמצית מפגישתם עם אנשי הפרקליטות וצוות ההגנה של נתניהו ואלוביץ’ על קריסת סעיף השוחד בתיק 4000. השופטים איפשרו לצדדים להתנגד לפרסום הדברים עד ליום שני הבא.

היום הודיעה הפרקליטות כי היא אינה מתנגדת לפרסום פרטי השיחה בחדר השופטים. צוות ההגנה בתיק הודיע כבר ביום שני כי הוא תומך בפרסום השיחה.

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13, כי השופטים אמרו בשיחה עם הפרקליטות וסנגורי ראש הממשלה, כי יהיה קשה להוכיח את סעיף השוחד בתיק 4000 – ולמעשה אמרו לפרקליטות שאין לה סיכוי להרשעה בסעיף זה בתיק.

למרות זאת, ביום שישי הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי הם עדיין מאמינים בתיק וחושבים שתיתכן הרשעה בשוחד, ועל כן מתכוונים להמשיך לנהל אותו.

פרקליטות המדינה התייחסה ביום ראשון  לראשונה למסר שהעבירו השופטים.  “מדובר בהדלפה מגמתית ולא מדויקת שעלולה לפגוע בהמשך התנהלות המשפט”, נאמר במכתב שנשלח לבית המשפט. בפרקליטות התייחסו באופן רשמי להדלפה – ודרשו מהשופטים להפסיק את השיחות הסגורות בחדר. “התביעה מבקשת, לאור ההדלפות המגמתיות מהשיח שהתקיים בפני השופטים, כי מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול”.

עורכי הדין בעז בן צור וז’ק חן, המייצגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת איש העסקים שאול אלוביץ’, התייחסו בשבת להדלפה. מההודעה שלהם עלה, כי ההדלפה לחדשות 13, מקורה בפרקליטות –  וכי הדלפה זו גימדה את מהות האירוע וגודל המכה שספגה הפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות