ארדן תקף: “האם מנהיג פלסטיני כלשהו מגנה רצח וטרור? ברור שלא”

מועצת הביטחון התכנסה לדיון פתוח מיוחד - והשגריר ארדן נשא נאום תקיף: "אני יושב כאן ומגנה אלימות נגד פלסטינים חפים מפשע שבוצעה על ידי ישראלים קיצוניים, אבל איפה הגינוי של הנציג הפלסטיני לפיגוע האכזרי בעלי?! איפה הגינוי של אבו מאזן?!"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 09:45

מועצת הביטחון של האו”ם קיימה אמש (שלישי) דיון מיוחד על הסכסוך הישראלי פלשתיני – זאת בעקבות פניית הנציג הפלשתיני, שביקש לנאום בדיון החודשי הסגור בנושא המזרח התיכון.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

בדיון נאם שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, שתקף בחריפות את הפלשתינים ואת המועצה: “הישראלים ספגו למעלה מ-3,500 ניסיונות פיגוע מתחילת 2023, כולל השלכת סלעים, בקבוקי תבערה וכמובן ירי טילים ורקטות. אתם מתעלמים מהמציאות הקשה של אזרחי ישראל!”

השגריר ארדן הוסיף: “השנאה והטרור הערבי היו גם לפני 67׳ וגם לפני שמדינת ישראל קמה בלי קשר לאיזו ממשלה כיהנה בישראל, ימין שמאל או מרכז. לא במקרה אבו מאזן תוקף את בריטניה בנאומיו בגין הצהרת בלפור. זהו שורש הסכסוך! ובזה אתם צריכים לטפל: במנגנון הרצח והתשלום למחבלים שקיים ברש״פ. לא בבנייה ביו״ש שתופסת רק 2% משטח יהודה ושומרון. אם הרש״פ לא פועלת נגד הטרור, אנחנו נמשיך לפעול נגדו בכל מקום, כולל בערים הפלסטיניות”.

השגריר התייחס להסתה הפלסטינית החמורה: “בישראל אנחנו מגנים כל סוג של אלימות ופועלים נגד מי שמבצע אותה. אך למרבה הצער, הרשות הפלסטינית עושה בדיוק את ההיפך. לא רק לגבי אלימות ופגיעה ברכוש, אלא גם לגבי רצח אזרחים חפים מפשע ואפילו ילדים! טרור, אלימות, רצח יהודים – כל זה עבר נורמליזציה בחברה הפלסטינית. ההסתה הזו מתחילה בהנהגה אצל אבו מאזן ובכירי הרש״פ, והיא חלחלה עד לגני הילדים. מלמדים את הפלסטינים לשנוא. מחנכים אותם לרצוח. אין לזה שום קשר לבנייה ביהודה ושומרון. הסיבה הייתה ונותרה אחת ויחידה – הרצון להשמיד את המדינה היהודית.”

השגריר המשיך ותקף את חברות המועצה: “מה אתם באמת מצפים שישראל תעשה מחר בבוקר? אתם מצפים שפשוט ניכנע לכל הדרישות של הפלסטינים? נהפוך את יהודה ושומרון למוקדי שיגור טילים על ערי ישראל, בדיוק כמו מה שקרה בעזה? זה לא תרחיש דמיוני. רק אתמול נורו שתי רקטות מג’נין לעבר ישראל”.

השגריר ארדן הבהיר: “הבנייה ביהודה ושומרון תימשך. מאות אלפי ישראלים מתגוררים ביהודה ושומרון וגם הם בני אדם ויש להם זכויות יסוד כמו הזכות לדיור ותשתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות