רוני אלשיך הטיל פצצה: אי אפשר היה לנחש שנתניהו לא יתפטר

המפכ"ל לשעבר התייחס לסיבה שמשפט נתניהו הסתבך - והסביר שהם הופתעו מהתנהלות מפלגת הליכוד • "כשהוגשו האישומים נגדו הציפייה הייתה שיתפטר מתפקידו, כמו אולמרט" • השר סמוטריץ': "ככה בדיוק נראית הפיכה משטרית" • השר אופיר אקוניס: "משפט נתניהו צריך להיפסק"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 09:28

המפכ”ל לשעבר רוני אלשיך התייחס הבוקר (רביעי), בראיון בגלי צה”ל, לסיבה שלטענתו משפט נתניהו הסתבך – והפתיע את המאזינים בהתבטאות מדהימה.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

אלשיך הסביר כי חשב שראש הממשלה יתפטר. “אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר בעת הגשת כתב אישום, ושהמפלגה לא תגיד לו שלטובת המדינה הוא צריך להתפטר ומישהו אחר ייכנס לשלטון”, אמר.

כמו כן הוסיף אלשיך כי התקדים שהיה מול עיניהם היה המקרה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. “כשהוגשו האישומים נגדו הציפייה הייתה שיתפטר מתפקידו, כמו אולמרט”, הסביר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “ככה בדיוק נראית הפיכה משטרית. לא ניתן להפוך את ישראל לדיקטטורה!”.

סמוטריץ’ הוסיף: “גבירותיי ורבותיי, אזרחי ואזרחיות ישראל. יום עצוב למדינת ישראל. יש פה מספר גורמים שחברו יחד כדי לנצח את הדמוקרטיה ולבצע הפיכה. פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי. גם הפעם הם יכשלו.

“מערכת האכיפה והמשפט בישראל זקוקים לשידוד מערכות, אנו מובילים את התיקונים הללו כדי למנוע הישנות של מהלכים אנטי דמוקרטים כאלו בעתיד. לא ניתן להם לגנוב את הדמוקרטיה הישראלית”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “אלשיך מודה היום בקולו שניסה לבצע הפיכה שלטונית באמצעות חקירות וכתב אישום. לא אכפת לו מהדמוקרטיה, לא אכפת לו מהחוק, וכל מה שרצה זה רק להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעים לא דמוקרטיים. לא פלא שהם פוחדים כל כך מהרפורמה המשפטית שתיקח את הכוח מהאוליגרכיה ותחזיר אותו סוף סוף לעם”.

השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית הגיב: “ההתבטאות של רוני אלשיך כרגע בגל”צ שופכת אור ובעיקר חושך על ההתנהלות ההזויה של גורמי אכיפת החוק במשפט רוה”מ נתניהו. חוץ מלהגיד ‘ניסינו לעשות הפיכה שלטונית’ הוא אמר בעצם הכל”.

השר אופיר אקוניס מהליכוד: “אזרחי ישראל נחשפו הבוקר לאמת המרה: נעשה כאן ניסיון שנכשל להדיח, באמצעים פסולים, ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור הישראלי. כפי שאמרתי בעבר ולאור הגילויים החדשים, במשפט ומחוצה לו, כולל בראיון הזה: משפט נתניהו צריך להפסק”.

השר משה ארבל מש”ס:  “דבריו של מר רוני אלשיך בגלי צה”ל הבוקר לפיהם תכנית העבודה היתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו ותרחיש הייחוס היה אולמרט מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית”.

“דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיכנס לתכנית הלימוד באזרחות. ולהיות תמרור אזהרה לכולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי”.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

ח”כ משה סעדה: “‏מתברר שוב שהפרקליטות והמפכ”ל לשעבר עשו יד אחת להגיש כתב אישום שלא מבוסס ראייתית כשהכל במטרה לסכל את ראש הממשלה נתניהו ולגרום לפיטוריו”

סגן השר אבי מעוז: “מציע לרוני אלשיך לקחת עורך דין ולהתכונן למשפט שבו יואשם בהדחת ראש ממשלה מכהן ובניצול לרעה באופן מושחת את מעמדו ותפקידו במקום להפליל את עצמו השכם והערב באמירות שמגלות לנו את מה שידענו מזה זמן רב. הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק בראשות מנדלבליט ניצן ואלשיך, ניצלו לרעה את תפקידם ופעלו להדחת ראש ממשלה מכהן”.

ח״כ אלמוג כהן: “השועל שהביא את שיטות החקירה של השב״כ למשטרת ישראל תוך רמיסת זכויותיהם האזרחיות של תושבי מדינת ישראל, העניק לנו טעימה להתנהלות חקירה מורעלת.

התנהלות מאפיוזית השמורה למשטרים אפלים, כאשר כל בסיסה נעוץ בניסיון להפיל ראש ממשלה מכהן. אני קורא באופן מיידי להקמת וועדת חקירה ממלכתית אודות התנהלות משפטו של ראש הממשלה נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות