סמוטריץ: אסור להעניש קולקטיבית, אסור שמתיישבים יחושו ברווזים

סמוטריץ' בפתח ישיבת הסיעה: "על המתיישבים להשאיר את העבודה לצה"ל ולמערכת הביטחון. אבל אסור שמתיישבים יחושו ברווזים במטווח" יצא נגד המתקפות על השרה סטרוק: "יש פוליטיקאים קטנים וציניים שנבנים על מעידות של אחרים"
יוני גרין
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 15:37

שר האוצר ויו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ התייחס היום (שני), בפתח ישיבת סיעתו, לביקורת שהוטחה בשרה אורית סטרוק, לאחר שתקפה את התנהלות ראשי מערכת הביטחון ואמרה: “מי אתם, כוח וגנר?”

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

סמוטריץ: “השרה סטרוק הבהירה את דבריה והתנצלה מיד על האמירה שלה. יש פוליטיקאים קטנים וציניים שנבנים על מעידות של אחרים. השרה סטרוק עושה עבודה מצויינת במשרדה. כולנו טועים, מותר לטעות וחשוב לתקן מהר”.

הוא קרא למערכת הביטחון לזהות נכון מיהו האויב: “בשבוע שעבר היכה בנו הטרור מכה קשה. הייתי היום בבית משפחת פיירמן שאיבדה את אב המשפחה עפר הי”ד, בבית משפחת אנטמן שאיבדה את בנה אלישע הי”ד ובבית משפחת מורדוף שאיבדה את בנה נחמן הי”ד. הצער והכאב בלתי נתפסים. הטרור לא ינצח אותנו. צה”ל ומערכת הביטחון עושים ופועלים בשטח ואנו מודים להם על כך. ביטחון ישראל נמצא מעל הכל.

“אך חשוב לציין – על הצבא להתמקד במאבק חסר פשרות בטרור ולנקוט ביד קשה מול ההתפרעות הערבית ועל המתיישבים להשאיר את העבודה לצה”ל ולמערכת הביטחון. אסור שמתיישבים יחושו ברווזים במטווח. אסור שהורים יצאו עם ילדיהם ליום שגרתי ויסיימו אותו עם זכוכית מנופצת במקרה הטוב וחלילה עם פציעות או גרוע מכך במקרה הפחות טוב. אסור, פשוט אסור. אסור להעניש באופן קולקטיבי את המתיישבים המבקשים ביטחון”.

שר האוצר  התייחס למאבק ביוקר המחיה: “בשבוע שעבר התכנסה ועדת השרים לענייני יוקר המחיה בהובלתו של ראש הממשלה. בישיבה עלו רעיונות לצעדים שישנו את כללי המשחק. אחד מהם הוא רפורמת התקן האירופי. ‘מה שטוב לאירופה טוב לישראל’. אין סיבה שאין ספור מצרכים בסיסיים מתחומים רבים שמאושרים היום באירופה, יעברו בכניסה לארץ שרשרת בירוקרטית ומסורבלת שגורמת להעלאת מחירים הן על ידי צמצום הייבוא בשל כך והן על ידי התמשכות התהליך שמשפיעה אף היא על המחיר.

“אנחנו מפסיקים להיות נתונים תחת תקנות ארכאיות וכל מיני מונופולים ותאגידים שמקשים על השוק הישראלי להתקדם לכלכלה גלובלית, בה המחיה זולה יותר”.

לדבריו, “ההדים של מהפכת הפינטק שעשינו בחוק ההסדרים הביאו חלק מהבנקים להתחיל להעניק ריבית על העו”ש. זהו צעד ראשון בכיוון הנכון, אבל זה רחוק מלהיות מספק. בפגישתי עם נגיד בנק ישראל ביום רביעי אדון אתו בדרכים נוספות לוודא שהכסף של אזרחי ישראל יעשה כסף להם ולא רק לבנקים ושנטל הריביות על משקי הבית יוקל. זהו רק צעד אחד מתוך צעדים רבים שאנחנו עושים. אנחנו ממשיכים להיאבק ביוקר המחיה כדי שלכל אזרחי ישראל ישאר יותר כסף בכיס”.

סמוטריץ’ התייחס גם להתפתחויות הדרמטיות במשפטו של ראש הממשלה: “תיקי נתניהו ממשיכים לקרוס ואנחנו עדים לתקופה בה מערכת המשפט והפרקליטות מוכרחים לעשות בדק בית נוקב ועמוק כיצד הם הגיעו למצב בו הם מוציאים הרבה מאד כסף על חקירות, פרוטוקולים ודיונים שמוכיחים שמלבד ניסיון לתפור תיק לראש ממשלה מכהן ולהכשיל אותו, פשוט אין כלום כי לא היה כלום”.

הוא הדגיש: “זהו יום הדין של מערכת המשפט. מדינה דמוקרטית לא יכולה להרשות לעצמה מציאות בה יש פרקליטות ומערכות שלמות שמרגישות שהם שחקן פוליטי ומכניסות את המערכת הדמוקרטית לסחרור של שנים בגלל מניעים פוליטיים פסולים ומאבקי אגו וכוח. אנחנו נתקן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות