סטרוק תקפה את ראשי מערכת הביטחון: “מי אתם, כוח וגנר?”

השרה אורית סטרוק התייחסה למכתב החריג של ראשי מערכת הביטחון נגד התפרעויות הימין הקיצוני: "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה?" • אחר כך הבהירה: "הביטוי 'כח וגנר' שגוי, ואני מתנצלת עליו. לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, הם לא אמורים להיות מטיפי-מוסר"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 09:48

השרה אורית סטרוק התייחסה הבוקר (שני), בראיון לרדיו ‘קול ברמה’, למכתבם של ראשי מערכת הביטחון נגד התפרעויות הימין הקיצוני בשבת בכפרים פלסטינים.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

“הרמטכ”ל, המפכ”ל וראש השב”כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: “שרה בישראל שמשווה את הרמטכ”ל, המפכ”ל וראש השב”כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה”.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ: “ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה”ל, בשב”כ ובמשטרת ישראל. אסור להסתפק בגינויים, המסר חייב להיות במעשים. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה”.

בהמשך פרסמה הבהרה בטוויטר בה כתבה: “אומרת כאן ועכשיו: הביטוי “כח וגנר” שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי ביטחון”.

נשיא המדינה גינה את דברי השרה: “אני מבקש להזכיר לכולם – ולנבחרי הציבור בראש ובראשונה לנהוג בכבוד ובהוגנות במי שפועלים יום ולילה – שעה-שעה – לא פעם על חשבון הבית והמשפחה, באומץ, במסירות ובנחישות, במלאכת ההגנה על מדינת ישראל, אזרחיה ומתיישביה. ההשתלחות חסרת הרסן באנשי כוחות הביטחון ובמפקדיהם, אינה יכולה לעבור לסדר היום ועלינו – על כולנו לגנות אותה בתוקף”.

הרמטכ”ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב”כ רונן בר ומפכ”ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, פרסמו במוצאי שבת הודעה חריגה, “בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות