הזוג החרדי שנפגע ממכת”זית יקבל 50 אלף: “המשטרה תבין דרך הכיס”

אליעזר נוח והדסה שולמן, הזוג החרדי שנפגע מהמכת"זית, יקבל בהסכם פשרה 50 אלף שקל כפיצוי • מפעיל המכת"זית שפעל בניגוד להנחיות לא יחזור לתפקידו • עורך דינם: המשטרה לא לקחה אחריות מיידית, לא התנצלה בפני הזוג - ולכן נאלצנו להגיש תביעה אזרחית
חיים טוויל
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 09:59

הזוג החרדי, אליעזר נוח והדסה שולמן, שנפגעו ממכת”זית שפגעה בהם בכינון ישיר לפני יום כיפור, יקבלו ממשטרת ישראל פיצוי כספי. בד בבד מפעיל המכת”זית הודח ממשרתו.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

בתיעוד שפרסם בז’ בתשרי בר שם-אור מ’הצינור’, נראים בני הזוג החרדי, כשהם מוטחים אל המדרכה מעוצמת פגיעת זרם מים שכוון לעברם על ידי מכת”זית של המשטרה.

בני הזוג נקלעו במקרה לאיזור ההפגנות של ‘הפלג הירושלמי’, שהתקיימו בכניסה לירושלים נגד מעצרו של אברך עריק – מאחר שהאוטובוסים שהגיעו לבירה הורידו במקום נוסעים. בתיעוד רואים כי בני הזוג לא היו מעורבים בהפגנה, וכי הם עומדים במרחק ניכר מהמיקום שבו התקיימה.

המכת”זית התיזה מים בכינון ישיר לעבר בני הזוג, פגע בראשה של הדסה, אישה כבת 70, והיא נפלה ונחבלה בידה. היא פונתה לבית החולים.

בסיוע ארגון בצלמו, באמצעות עו”ד מיכאל ליטווק, הגישו בני הזוג תביעת ענק במשטרה.

אמש חתמו הצדדים על הסכם פשרה בו יוענק להם 50 אלף שקל כפיצוי. בנוסף נמסר שמפעיל המכת”זית שפעל בניגוד להנחיות לא יחזור לתפקידו.

עורך הדין מיכאל ליטווק: “אני מברך על הסכם הפשרה. המשטרה שגתה באופן חמור כשפגעה במרשיי, בני הזוג שולמן. לצערי, המשטרה לא לקחה אחריות מיידית, לא התנצלה בפני הזוג או פיטרה את המפעיל ולכן נאלצנו להגיש תביעה אזרחית.

“אני שמח על כך שהפרקליטות השכילה לקחת אחריות על הפגיעה החמורה, להגיע לפשרה ולהעניק פיצוי משמעותי. אני מצר על סגירת התיק במח”ש וערעור על כך יוגש בקרוב. אני קורא לכל אדם שנפגע מהמשטרה לא לוותר ולהגיש תביעה אזרחית, רק בדרך זו נמגר את האלימות המשטרתית”.

שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, לחרדים 10: “משטרת ישראל צריכה להבין שעליה לתת יחס שווה לכלל האזרחים. לצערי אנחנו רואים שוב ושוב מקרים של פגיעה משטרתית בחפים מפשע כולל מבוגרים ונוער רק בגלל שהם חרדים או מתנחלים. הדבר הזה חייב להיפסק ואם משטרת ישראל לא תבין את זה דרך המוח והנחיות השר לביטחון לאומי, היא תצטרך להבין את זה דרך הכיס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות