“לפתוח בחקירה פלילית מיד”: הליכוד הגיש תלונה נגד אהוד ברק

אחר שקרא על בימת המחאה בקפלן לפתוח במרי אזרחי - הליכוד הגיש תלונה במשטרה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר • "השתהות בחקירת החשדות, עלולה להעצים את חוסר האמון של האזרחים ברשויות האכיפה והחקירה"
חרדים 10
ז' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 23:00

אחרי שקרא במוצאי שבת על בימת המחאה בקפלן למרי אזרחי, בליכוד הגישו היום ( ראשון) תלונה במשטרה – ודרשו לפתוח נגד ברק בחקירה בגין ההתבטאויותיו, “שתוכנן מהווה עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה”. כך דווח הערב  מוטי קסטל בערוץ 14.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

במכתב התלונה מטעם תנועת הליכוד נכתב: “אני מגיש בזאת למשטרה, תלונה לפתוח בחקירה נגד מר אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, בגין עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה.

“ביום ה-24 ביוני 2023, בהפגנה שהתקיימה ברחוב קפלן בתל אביב, נשא מר אהוד ברק נאום מתלהם שבמסגרתו קרא לציבור: ‘עלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי… אני קורא לכל אזרח…. להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי …ולהיענות לקריאה כשתבוא'”.

בתלונה צוין,  כי ברק אמנם ניסה להסוות את הפליליות שבהתבטאויותיו בכך שסייג את הקריאה למרי בכך שהוא אינו אלים אלא אזרחי, אך אין בביטויים האלה כדי לשנות את המהות הסגולית של מעשה המקווה קריאה לאי ציות לחוק –  “שהיא קריאה לאלימות ולהפרה של סדרי השלטון והחברה במדינה”.

“הקריאה של מר ברק לאזרחים שלא לציית לחוק, מבטאת תודעה אנרכיסטית, שאינה מכירה ברעיון שעומד ביסוד המדינה הדמוקרטית – החובה של האזרחים לציית לחוק” נכתב. “הדוגמאות מהעבר שמר ברק הביא לאי ציות לחוק אינן דומות כלל למקרה שבפנינו, שבו המניע לקריאה שלא לציות לחוק, הוא אי הכרה של ראש הממשלה לשעבר בתוצאתן של בחירות דמוקרטיות לבית מחוקקים ואי הכרתו בזכותה של הכנסת לחוקק חוקים”.

בליכוד טענו עוד: “קריאותיו של מר אהוד ברק לאי ציות ולהפרת הסדר הציבורי, אינן חוסות תחת הזכות לחופש הביטוי. הן מהוות שימוש ציני בזכות לחופש הביטוי – כלי להסתה לאלימות ולקריאה למרד בממשלה הנבחרת, שזכתה לאמון העם בבחירות לכנסת ה-25 ולאמון הכנסת. רשויות האכיפה והחקירה חייבות לנקוט במהירות באמצעים הנדרשים על מנת לחקור את החשדות החמורים”.

בליכוד מזהירים: “השתהות בחקירת החשדות, עלולה להעצים את חוסר האמון של האזרחים ברשויות האכיפה והחקירה, לגרום להישנות של עבירות דומות על החוק ולערעור סדרי המשטר והחברה במדינה. לאור חומרתן של העבירות העולות מהתבטאויותיו, שמהוות עבירות על חוק העונשין, תשל”ז-1977 של הסתה לאלימות, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה, אנו מבקשים ממשטרת ישראל לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד מר אהוד ברק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות