ראשי מערכת הביטחון: המתקפות של פעילי ימין ביו”ש מגבירות טרור

הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי גינו את הפרעות שביצעו פעילי ימין קיצוני נגד פלסטינים חפים מפשע בכפרים ברחבי יהודה ושומרון בימים האחרונים • "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר. מחויבים להילחם בהן"
חיים טוויל
ה' תמוז התשפ"ג / 24.06.2023 20:58

הרמטכ”ל הרצי הלוי, ראש השב”כ רונן בר, ומפכ”ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מגנים את המתקפות האלימות מצד פעילי ימין קיצוני בכפרים הפלסטינים ביו”ש.

“בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן.

“כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה”ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי.

“אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני. צה”ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון”.

הם הוסיפו: “צה”ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב”כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מנהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם”.

בשבת דווח, כי עשרות פעילי ימין קיצוני התעמתו עם פלסטינים ליד הכפר אום ספא מצפון לרמאללה, השליכו אבנים וספגו אבנים מהפלסטינים.

כוח צה”ל הגיע למקום ואחד החיילים נפגע באורח קל מהאבנים. כמה דקות לאחר מכן נכנסו עשרות לכפר ושרפו לפחות שני בתים. בנוסף הם הציתו שני כלי רכב ומשאית השייכים לפלסטינים.

לטענת הפלסטינים, עשרה בתים ושבעה כלי רכב הוצתו בהתפרעויות בכפר.

מצה”ל נמסר כי אזרח ישראלי עוכב על ידי הכוחות והועבר להמשך טיפול המשטרה.

“צה”ל ימשיך לפעול בנחישות לעצירת כל הפעלת אלימות והשחתת רכוש”, נמסר מדובר צה”ל. “מגנים אירועי פשיעה לאומנית מסוג זה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות