מי יזם? ברקת נגד סמוטריץ’: קרב הקרדיטים על חוק פתיחת הייבוא

ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ הוציאו הודעה דומה בהפרש קצר, בהם טען כל אחד לקרדיט על הצגת החוק "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל" להסרת חסמי הייבוא • ולמי העניק נתניהו את הקרדיט?
אריה ריבקינד
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 19:33

שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ פרסמו היום (חמישי) הודעות לעיתונות בעלות נוסח כמעט זהה – בהפרש של דקות ספורות אחד מהשני. שתי ההודעות התייחסו לדיון השני של קבינט יוקר המחייה שהתקיים במשרד ראש הממשלה, כאשר שניהם טוענים לקרדיט על הצגת החוק לפתיחת שערי הייבוא לישראל.

שר האוצר הוציא כבר במהלך הדיון בוועדת השרים לענייני יוקר המחייה הודעה על הצעת החוק חדשה ליצירת “מסלול ירוק” לייבוא מוצרים ללא בדיקות מיוחדות, אלא רק עם הצהרה למכס תחת הכותרת: “מה שטוב לאירופה טוב לישראל”.

על פי הצעת החוק, ראש הממשלה ושר האוצר הם אלו שיחליטו אלו מוצרים יוחרגו כדי להגיע לישראל במסלול הירוק.

אלא שמיד אחריו, גם שר הכלכלה פרסם הודעה על  הצעת חוק דומה, תחת אותה הכותרת, “מה שטוב לישראל טוב לאירופה” שמטרתה לקדם ייבוא חופשי מוצרים עם סמל האיחוד האירופי, על בסיס הצהרה וללא בדיקות נוספות.

יצוין כי ברקת הצהיר כבר לפני חודשיים שהוא עובד על החוק המדובר, אך במקום שהשניים ישלבו ידיים, סמוטריץ’  מיהר לפרסם את ההודעה, בזמן שניר ברקת עדיין נשא דברים בדיון על הצעת החוק.

אגב, נתניהו נתן בדף הטוויטר שלו את הקרדיט לניר ברקת.

ראש הממשלה אמר בדיון:  “אני רוצה להודות למשרד האוצר, הכלכלה, הבריאות והדתות. אנחנו עושים פה דבר שלא נעשה בישראל – לא באופן הזה, לא בהיקף הזה ולא באינטנסיביות הזאת”.

הוא הוסיף:  “אנחנו רוצים לעזור למשפחות לגמור את החודש, אנחנו צריכים להוריד את המחירים של מירב המוצרים שנמכרים בישראל – המחירים פה גבוהים יותר מאירופה ואין לזה הצדקה. הסיבה היא ריבוי רגולציה, ריבוי תקנות, ריבוי בירוקרטיה – כל אלה גורמים לעליית מחירים, ואנחנו רוצים להוריד את זה. אנחנו מתכוונים לבטל חלק ניכר מהרגולציה. בעצם לקבוע כלל – מה שטוב באירופה – טוב בישראל, חוץ ממה שאנחנו מחריגים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות