הרב אמנון יצחק בערוץ 14: ‘על הרכבות בשואה היה כתוב מפא”י’

הרב אמנון יצחק אמר בתוכניתו של שמעון ריקלין בערוץ 14: "מי הפקיר את היהודים שם בשואה אתה יודע? בהיסטוריה? השמאלנים" • ריקלין התנצל אמש בשידור בעקבות סערה שפרצה: "לא שמתי לב, לא שמעתי"
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 16:44

הרב אמנון יצחק עורר סערה לאחר שהשבוע, בראיון לתכנית של שמעון ריקלין בערוץ 14, אמר כי על הרכבות בשואה היה כתוב “מפא”י” – וכי השמאלנים הפקירו את היהודים בשואה.

הרב יצחק טען כי ראשי התנועה הציונית העניקו לחרדים פחות אישורי עלייה לארץ בתקופת השואה, מפני שהתכוונו להשאיר בגלות את היהודים המאמינים.

הוא אמר לריקלין במהלך הריאיון: “ומי הפקיר את היהודים שם בשואה אתה יודע? בהיסטוריה? השמאלנים, אלה שהקימו. מפא”י, היה כתוב על הרכבות מפא”י, והיו מעלים את החברה על הרכבות אחד אחד”.

בנוסף אמר, כי הוא פוחד שאחד מ”הסרבנים” יפציץ את הכנסת עם מטוס, ויהיה ה”יגאל עמיר” של השמאלנים.

לפי דיווח ב’הארץ’, אמש, לאחר שהקטע עלה לטוויטר בחשבון של יועץ התקשורת רונן צור, והדברים עוררו סערה – המראיין שמעון ריקלין התנצל בטוויטר ובשידור.

“אני לא שמתי לב לזה, לא שמעתי את זה. אנחנו כמובן מתנערים מזה. זו שטות מוחלטת, זה לא קשור לשום דבר. לא מפא”י ולא הציונים ולא אף אחד אחר אשם במה שהגרמנים הארורים עשו בשואה, ואני מתנצל על כך שזה בכלל נאמר פה”.

ריקלין טען שהוא מתנצל מרצונו ולא מפני שהתבקש לכך.

לפי דיווח ב’הארץ’, מהרשות השנייה נמסר שהנושא נמצא בבדיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות