הנציב על “להשתיק את החברה” של אהוד ברק: “לא ראוי, מזלזל ופוגעני”

דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השניה, על מופע האימים של אהוד ברק באולפן שישי: "מצופה היה ממגיש המהדורה כי יעיר למר ברק על הערתו זו" • מנכ"ל בצלמו: "מציע למר ברק לעשות חשבון נפש עם עצמו ולהתנצל בפומבי"
אבי כץ
ב' תמוז התשפ"ג / 21.06.2023 15:40

מופע האימים של אהוד ברק: דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השניה, קובע כי בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק “להשתיק את החברה” הייתה לא ראויה, מזלזלת ופוגענית.

כפי שדווח בחרדים 10, ברק התארח ב’אולפן שישי’ בערוץ 12 וקרא “אני מבקש להשתיק את החברה”, כשכוונתו לחברת הפאנל, הפרשנית דניאל רוט-אבנרי,  רק משום שלא  אהב את הדברים שאמרה. רוט-אבנרי סירבה לשתוק מול האמירה המחוצפת, וברק איים במרומז: “יש עורך לתוכנית הזו”.

הנציב כתב: “קיבלתי את פנייתך, ועוד רבות כמוה, שקבלת בה על התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק במהלך ראיון שנערך עמו בתוכנית ‘אולפן שישי’.  בפניות נטען כי במהלך הריאיון הגיב מר ברק בצורה פוגענית ותוקפנית כלפי חברת הפאנל העיתונאית דניאל רוט אבנרי שנכנסה לדבריו והעירה לו על אמירותיו. בין היתר פנה מר ברק למגיש המהדורה דני קושמרו וביקש ממנו “להשתיק את החברה”.

בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו צפיתי בתוכן עליו הלנת וביקשתי את תגובת הגורם המשדר – חדשות 12.

בתגובתו מסר הגורם המשדר: “לעיתים במהלך ריאיון עם אורח באולפננו מתפרצים מי מחברי הפאנל לדבריו. במקרה זה דבריו של אהוד ברק אף שהיו בוטים לא חרגו מגבול הסבירות. מגיש ‘אולפן שישי’ ניהל את הדיון לאחר חילופי הדברים בין אהוד ברק ובין דניאל רוט אבנרי והשיב אותו לתלם. חברי הפאנל אינם נדרשים להגן על מי מעמיתיהם, איננו סבורים שהשיח חרג מגבולות המותר והמילה ‘חברה’ איננה פוגענית הגם שיש בה פטרונות.”

כאמור צפיתי בתוכן עליו הלנת. מר ברק הביע את עמדתו במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו ועל עמדתו התנהל דיון ער כמקובל בתוכנית. בדיונים מסוג זה מתפתח שיח הגולש לא פעם לחילופי דברים וכניסה של אחד לדברי השני”.

הנציב של הרשות השניה הדגיש: “בקשתו של מר ברק ‘להשתיק את החברה’ הייתה לדעתי לא ראויה, מזלזלת ופוגענית. מצופה היה ממגיש המהדורה כי יעיר למר ברק על הערתו זו ויאפשר לחברת הפאנל העיתונאית דניאל רוט אבנרי, כמו גם לשאר חברי הפאנל, להביע את עמדתם ביחס לדבריו וזאת במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים להם. העברתי את הערתך בצירוף הערתי זו לתשומת לב הגורם המשדר”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, שהגיש את התלונה אמר לחרדים 10: “אני מברך על החלטת הנציב. אין מקום לשיח פוגעני ברשות החברתיות ובוודאי לא בשידור חי בפריים טיים בערוץ 12. אני מציע למר ברק לעשות חשבון נפש עם עצמו ולהתנצל בפומבי על דבריו הפוגעניים. ארגון בצלמו ימשיך להיאבק למען שיח הוגן ומכבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות