תביעת ענק בגלל ‘תמי 4′? לקוחות דורשים מיליונים מ’שטראוס מים’

לטענת התובעים, לקוחות תמי 4 אשר הצטרפו ל"מסלול אחריות" בעלות של 20 שקל לחודש, הועברו באופן אוטומטי ובלי ידיעתם ל"מסלול שירות" בעלות של 71 שקלים לחודש • סכום התביעה מוערך במיליוני שקלים
חרדים 10
ב' תמוז התשפ"ג / 21.06.2023 14:04

‘שטראוס מים’ תתמודד עם תביעת ענק? בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה בגין גביית כספים שלא כדין, לכאורה, מלקוחות שרכשו את מכשיר ‘תמי 4’, הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בשבוע שעבר.

על פי דיווח באתר ‘מאקו’, משרד עורכי הדין ‘רפפורט, לוין, ביטון’ כתב בבקשה, כי ‘שטראוס מים’ העבירה את לקוחותיה מ”מסלול האחריות” אל “מסלול השירות” ללא ידיעתם והעלתה את גובה החיוב באופן חד צדדי מסכום של 20 שקל בחודש לסכום חודשי של 71 שקל.

התובעים מבקשים החזר ההפרש לאורך החודשים בהם חויבו. סכום התביעה האישי של המבקש הוא 569 שקל, וסכום התביעה הייצוגית מוערך במיליוני שקלים.

בכתב הבקשה צויין: “חשוב להבין, כי העסקה של שטראוס מים עם לקוחותיה המצטרפים למסלול האחריות הינה עסקה ‘פשוטה’ לחצי שנה שמסווגת לפי ס’ 13א(א)(1) לחוק הגנת הצרכן (שכן לא ניתנת הטבה כלשהי במהלכה ולאחר חצי שנה לקוחותיה מועברים למסלול השירות), ומשכך בהתאם לחוק הגנת הצרכן לא ניתן לחדשה באופן אוטומטי ללא הסכמת הלקוח”.

עוד נכתב: “אולם גם אם היה מדובר בעסקה לפי ס 13א(א)(2) לחוק הגנת הצרכן, שאותה ניתן לחדש אוטומטית, לא עמדה שטראוס בתנאי השני הדורש והוא יידוע בהודעה נפרדת בכתב בטרם החידוש. משכך בכל מקרה לא היה חל החריג המתיר לה לחדש את העסקה אוטומטית.

“בשורה התחתונה התנהלותה של שטראוס כלפי הלקוחות פוגעת משמעותית ביכולתם של לקוחותיה לכלכל את צעדיהם, וזאת תוך התעלמות מוחלטת מהוראות חוק הגנת הצרכן”.

מגישי הייצוגית עוה”ד יונתן רפפורט ורועי ביטון ממשרד ‘רפפורט, לוין, ביטון’ מוסיפים: “תופעת ‘החיובים בהפתעה’ הפכה למכת מדינה בתחום הצרכנות, שיש לשים לה סוף. לקוחות שמתקשרים עם כל חברה, בכל תחום שהוא, צריכים להיות מודעים במדויק, ובכל עת, מה הסכום אותו הם צפויים לשלם. על אזרחי ישראל להיות צרכנים חכמים ולדרוש שזכויותיהם יכובדו”.

משטראוס מים נמסר בתגובה: החברה לא מכירה את התביעה המדוברת. ככל שתתקבל תביעה שכזו נלמד אותה ונתייחס אליה בערוצים הרשמיים המקובלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות