“קבר הנביא” במנזר בחיפה: הפגישה תרגיע את האלימות נגד החסידים?

בשבועות האחרונים החלו להגיע חסידי ברסלב למנזר 'סטלה מאריס' בחיפה כדי להתפלל במקום, משום שלטענתם במקום קבור נביא • הגעתם יצרה חיכוכים ואף אלימות • היום התקיימה פגישה בה המנזר הוגדר "כנקודה חמה המחייבת טיפול מיידי במקרי חירום"
יוני גרין
כ"ט סיון התשפ"ג / 18.06.2023 20:42

אחרי שהמשטרה עצרה ביום שישי לחקירה ערבי בן 53 שתועד תוקף יום קודם לכן באכזריות חרדי, סמוך למנזר ברחוב סטלה מאריס בחיפה – פתחו היום (ראשון) מפקד תחנת חיפה, ראשת העיר ומנכ”ל העירייה בהידברות עם ראשי הכנסייה.

התקיפה האכזרית בוצעה לאחר שבשבועות האחרונים החלו להגיע ‘ומץ מחסידי ברסלב למנזר ‘סטלה מאריס’ בחיפה, על מנת להתפלל במקום – בטענה כי בכנסיה קבור הנביא אלישע בן שפט, מתלמידי אליהו הנביא, שעל פי המסורת קבור סמוך למערת אליהו, בה שהה מורו כשהסתתר מפני המלך אחאב.

הגעת החסידים למנזר יצרה חיכוכים בינם לבין ראשי הכנסיה וציבור המבקרים במקום, עד לתקיפה אלימה שהתרחשה בשבוע שעבר.

בעקבות כך, ועל מנת למנוע כל סוג של מתיחות במנזר, נפגשו היום מפקד תחנת חיפה, סגן ניצב חיים אזרד, פיקוד התחנה, השוטרים הקהילתיים והאזוריים, ראשת העיר חיפה הד״ר עינת קליש רותם ומנכ”ל העיריה עם ראשי הכנסייה.

במהלך הפגישה קידמו הצדדים מספר פתרונות וקבעו דרכי עבודה ושיתוף פעולה, על מנת למנוע את הישנותם של תקיפות אלימות מסוג זה, ולמנוע כל חיכוך או מעשי אלימות.

בפגישה הוחלט, כי המנזר יוגדר כ’נקודה חמה’, המחייבת טיפול מיידי במקרי חירום, בנוסף להגברת הנוכחות וסיורי הניידות במקום. הן על מנת למנוע מתחים במנזר והן על מנת לשמר את מרקם החיים התקין בחיפה.

מפקד תחנת חיפה, סגן ניצב חיים אזרד, קרא לציבור שלא לקחת את החוק לידיים ובכל מקרה של חיכוך או התגרות במקום לחייג למוקד 100 של המשטרה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די כבר עם עיוות המציאות
    19/06/2023 11:44
    ניר
  1. כיהודי חובש כיפה, אתם מגזימים. מאיפה באו הברלנדים מעוותי המציאות?

  2. יעע
    20/06/2023 00:56
    יעע
  3. מהכתבה מובן שהמשטרה אומרת בעצם לנוצרים אל תפעילו אלימות כמובן רק למצלמות ואם חרדים באים להתפלל רק תתקשרו ואנחנו כבר נטפל בהם במילים אחרות תשאירו את האלימות בשבילנו אנחנו נעשה את העבודה