המומחים אמרו שצפויה התפוררות. אבל קרה בדיוק הפוך. מה הסוד?

מנין הנכונות של זוגות צעירים לעזוב את המשפחה ואת הסביבה הטבעית המחבקת ולנסוע לקצות עולם? איך גורמים לכל-כך הרבה חסידים מן השורה להתנדב למען הזולת?
הרב מנחם ברוד
כ"ז סיון התשפ"ג / 16.06.2023 08:45

המבוגרים שבינינו זוכרים היטב את התחזיות המלומדות של ‘חוקרים’ ו’מומחים’, שמילאו את כלי התקשורת ביום המר ג’ בתמוז תשנ”ד. הללו דיברו בידענות על ההתפוררות הצפויה למפעליו של הרבי מליובאוויטש. הלהט ידעך, הסבירו. השלוחים ישובו לחיקה החמים של משפחתם וסביבתם המקורית. החסידים יתפזרו לכל עבר. ועוד כהנה וכהנה.

ממרחק השנים אפשר לגחך. אפשר לראות בזה עוד הוכחה לטיב התחזיות שמספקים כל מיני ‘מומחים’, המתבררות כתלושות מן המציאות. אבל אפשר לראות את הדברים באור אחר.

אכן, אלה היו תחזיות שהתבססו על תבניות שנחקרו ונלמדו במקומות אחרים, אבל לא הביאו בחשבון שכאן מדובר בעניין שונה לחלוטין.

הכוחות ‘מהרבי’

השנים שחלפו הוכיחו כי יש כאן עוצמה אחרת. צבא השלוחים של הרבי הוכפל פי כמה וכמה. כחמשת-אלפים שלוחים חדשים יצאו מאז לקצוות תבל, לעורר את הניצוץ היהודי, לחמם נשמות ולבנות חיים יהודיים. כל אחד ואחד מהם יצהיר בטבעיות גמורה: “אני שליח של הרבי”. מנין הכוחות? – “מהרבי”!

קהילות חב”ד בכל רחבי תבל גדלו בממדים אדירים. בכל פינה רואים פריחה, שגשוג, תנופה ובניין. מוסדות חדשים, יוזמות חדשות, בניינים חדשים, חיבורים חדשים, אין-ספור ספרים חדשים. החסידות חיה ותוססת, כאילו לא קרה דבר לפני עשרים ותשע שנים.

פעמים רבות נשאלת השאלה, מה מקור הכוח. מנין הנכונות של זוגות צעירים לעזוב את המשפחה ואת הסביבה הטבעית המחבקת ולנסוע לקצות עולם. איך הם מצליחים לגדל ילדים חסידיים ויראי ה’ במקומות הנידחים ביותר. איך גורמים לכל-כך הרבה חסידים מן השורה להתנדב למען הזולת, לארח אורחים כמעט בכל שבת, להיענות לכל קריאה ובקשה.

התשובה אחת: הרבי. הוא הדוגמה והוא המופת.

כשאתה אומר ‘הרבי’ – אתה בעצם אומר התמסרות ללא שיור למען עם ישראל. ‘הרבי’ פירושו – קבלת כל יהודי בסבר פנים יפות, ומציאת הנקודה החיובית בנפשו של כל אחד ואחד. ‘הרבי’ – זו אמונה מוצקה בכל מילה הכתובה בתורה. ‘הרבי’ – זו הכרה באקטואליות של התורה ובלקחים האין-סופיים הטמונים בה.

רועה אמיתי

המוני יהודים גילו את אורו המופלא של הרבי דווקא בשנים האלה. אתה פוגש יהודים מכל העדות והגוונים, קטנים כגדולים, והם מספרים לך בהתפעלות כי הם הוגים בתורתו של הרבי ומוצאים בה מעיין בלתי-נדלה  של מים זכים.

השפעתו הגדֵלה והולכת של הרבי בשנים האלה דווקא מוכיחה את עוצמת דברי הזוהר שרועה ישראל אמיתי אינו נוטש את צאן מרעיתו, אלא מוסיף לפעול ולהשפיע בעולם הזה, ואף “יתיר מבחיוהי” [=יותר מבחייו].

לקראת יום ההילולא הבה נתחבר לאורו הגדול, נשאב מלוא חופניים ממעיינותיו, וגם נזכור את המסר המרכזי שביקש להנחיל לעם ישראל, כי אנו עומדים על סף הגאולה האמיתית והשלמה. נתחזק בהליכה בדרכו ובאמונה איתנה כי משיח צדקנו בוא יבוא במהרה בימינו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות