מי הם חברי הקואליציה שערקו? ומה לחש יולי אדלשטיין לגנץ?

לפחות ארבעה מח"כי הליכוד תמכו במועמדות של ח"כ קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים • לאחר פרסום התוצאות החלו הניסיונות לנחש את זהותם • פרשן בכיר: על פי הערכת גורמים באופוזיציה - אלה העריקים מהליכוד • בכיר מהמורדים: "נתניהו לא הופתע מהתוצאות, הצלנו אותו"
יוני גרין
כ"ו סיון התשפ"ג / 15.06.2023 01:00

מיד אחרי הבחירה של ח”כ קארין אלהרר מ’יש עתיד’ כנציגה של האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים, החל מסע ניחושים: מה הזהות של לפחות ארבעה מורדים מהליכוד ש’ערקו’ והצביעו לה.

האם תיעוד קצר של ערוץ הכנסת יכול לספק תשובה על לפחות אחד מהם?

בצילום של הערוץ מהמליאה נראה יו”ר ועדת חוץ ובטחון ח”כ יולי אדלשטיין מהליכוד מצביע מאחורי הפרגוד, ואחר כך ניגש אל יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ – ולוחש על אוזנו. לאחר מכן, גנץ ניגש אל חבר סיעתו, ח”כ חילי טרופר, ולוחש גם באוזנו.

אין ספק כי התיעוד ‘המפליל’ הזה, שמסמן – לפחות בעיני הליכודניקים – את אדלשטיין כעריק, ירדוף אותו בפריימריז של הליכוד.

בריאיון שערך מאוחר יותר ח”כ גנץ לחדשות 12, הוא סירב לגלות מה נאמר בסבב הלחישות – ומי בקואליציה הצביע איתם: “יש לכל אחד את ההערכות שלו, אני שמח שהיו חברים בצד השני שנהגו באחריות ושמו פתק אחראי בתוך הקלפי”.

באופוזיציה פעלו בימים האחרונים בניסיון לגייס תמיכה בקארין אלהרר מבין שורות הקואליציה. מי שריכזו את המאמצים היו חברי הכנסת חילי טרופר, מירב בן ארי וזאב אלקין, שקיימו מרתון פגישות ושיחות אינטנסיביות עם חברי כנסת מהליכוד  – שהצהירו כבר בשיחות סגורות, כי יבחרו במועמדת של האופוזיציה.

חלק מאותם שהצביעו עבור אלהרר הבהירו לרכזי האופוזיציה עוד בתחילת השבוע את עמדתם – והם ידעו כבר במהלך השעות המתוחות עד לפרסום הרשמי, מה  התוצאה שתתקבל.

אז מי הם המורדים?

פרשן ‘מעריב’ בן כספית טוען כי חוץ מיולי אדלשטיין, הצביעו למועמדת של האופוזיציה גם ח”כ דוד ביטן ושני שרים: השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל ושר הביטחון יואב גלנט.

לפי כספית, התרחיש שהתממש הוא בדיוק מה שנתניהו רצה שיתרחש – וכי יתכן ונתניהו עצמו הצביע לאלהרר.

“מה אומרים בסביבת נתניהו?”, כתב כספית ופירט: “ביבי נושם לרווחה. זה מה שהוא רצה שיקרה. האופוזיציה קיבלה את הנציגה שלה, המחאה לא תתרומם, לוין נדחק לפינה והרווחנו עוד חודש. על פי הגירסה הזו, רון דרמר ניצח את לוין.

“אגב, דרמר ישב היום כל היום בכנסת, שם הוא כמעט לא נראה עד עכשיו”, כותב כספית. “עבד על תפירת התוצאות. ומי שניהלה את כל זה מטעם ‘יש עתיד’ היא מנהלת הקמפיין של אלהרר, ח”כ מירב בן ארי.

“ומי ערקו לקארין אלהרר, על פי הערכת גורמים באופוזיציה? ביטן, אדלשטיין, גמליאל, גלנט, נתניהו. שמכחישים בתוקף וגו”‘

“הצלנו את נתניהו”

בימין, כמו  גם בתקשורת, הכריזו אחרי פרסום התוצאות על “מפלה לקואליציה”, אבל דברים  שאמר חבר כנסת בכיר בליכוד – אחד מתוך לכל הפחות 4 מחברי המחנה שהצביעו עבור אלהרר, מציירים תמונה קצת אחרת.

“נתניהו ידע שהיא (-אלהרר) תיבחר, ולא הופתע מהתוצאות”, צוטט בחדשות 12.

אותו ח”כ בכיר טען: “הצלנו את נתניהו מיריב לוין. אם קארין אלהרר לא הייתה נבחרת היה פה אירוע גלנט על סטרואידים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות