דרמה: הקואליציה תצביע נגד כל המועמדים • גנץ איים: סוף לשיחות

בקואליציה דוחים הבחירות בחודש באמצעות שימוש בסעיף בתקנון • גנץ איים: "לא נשוב לשיחות בבית הנשיא" • ח"כ טלי גוטליב חשפה: "אמסלם ואריה דרעי צעקו עליי"
חרדים 10
כ"ה סיון התשפ"ג / 14.06.2023 12:29

בסיעת הליכוד החליטו להצביע נגד כל המועמדים בוועדה לבחירת שופטים – ובכך לדחות את ההצבעה בחודש.

הקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות מטעמה, למעט ח”כ טלי גוטליב, שמסרבת לפרוש, ולהצביע נגד אלהרר – כך שייאלצו להתקיים בחירות חוזרות בעוד 30 יום.

תקנון הכנסת מאפשר את דחיית בחירת הנציגים, אם יש רק שני מועמדים לתפקיד, ואין רוב בעדם – ההצבעה נדחית ב-30 יום.

חברי הכנסת מהקואליציה יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, אביחי בוארון, אלי דלל, משה סעדה ומשה פסל מהליכוד, וח”כ אוריאל בוסו מש”ס כבר הסירו את מועמדותם.

ח”כ  גוטליב הציעה לחברי הכנסת בקבוצת הווטסאפ של הסיעה להצביע נגד מועמדת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים ובפתק שני להצביע עבורה.

“כך ייבחר נציג משלנו, ונציג נוסף ייבחר במועד הבא תוך 30 יום”, הסבירה גוטליב. “כך תשיגו גם בחירת נציג קואליציה כבר היום וכך תרוויחו דחיה של בחירת נציג נוסף”.

גוטליב הבהירה כי התייעצה על המהלך עם היועצת המשפטית של הכנסת. “חבל מאד שלא נתתם לי לומר זאת. אתם כמובן מוזמנים אחר בושה ובזיון להצביע כולכם נגדי”, עקצה את חבריה למפלגה.

בחשבון הטוויטר שלה כתבה: “אני לא מסירה מועמדות. צר לי לאכזב את אנשי לשכת רה”מ שמדליפים שקרים לתקשורת בנסיון לפגוע בי, כי מעולם נתניהו לא צעק עלי שאני פוגעת בביטחון המדינה, והוא ממש לא איבד עשתונות. אכן הרים קול וביקש שאסיר מועמדות ושאסמוך על נסיונו הרב, גם שרים נוספים הרימו קול. אני עדיין מועמדת”.

מהמחנה הממלכתי נמסר: “מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא.

“כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג”.

גנץ גם שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי במידה והקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, המשמעות תהיה הפסקת השיחות בבית הנשיא.

אחרי גנץ, גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

ראשי הקואליציה קראו להמשך השיחות בבית הנשיא ותקפו את ח”כ גוטליב שלא הסירה את מועמדותה.

ח”כ גדעון סער הגיב על התרגיל של הקואליציה: “נתניהו התקפל מלא מלא בפני הלחץ של לוין ורוטמן והחליט להפר סיכום ולסכל בחירת הוועדה לבחירת שופטים, לפוצץ את ההדברות ולחזור לחקיקה חד צדדית. המענה: להעצים את המחאה”.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב: ״כפי שאמר יצחק שמיר ז״ל, הים אותו ים, הערבים אותם ערבים ונתניהו אותו נתניהו.  גם ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לעוד פארסה, לעוד תרגיל מלוכלך מבית היוצר של נתניהו. הגיע הזמן, שלפיד וגנץ יתפכחו ויודיעו באופן מיידי על הפסקת כל שיתוף פעולה עם רוה״מ ואנשיו ועל הפסקת השיחות בבית הנשיא, ויפה שעה אחת קודם”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד יכנס את סיעת יש עתיד על רקע כוונת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים.

“נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים”, תקף לפיד, “הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות”.

ח”כ טלי גוטליב חשפה בראיון בחדשות 12, כי בישיבה שקיימה עם ראש הממשלה ושרים בלשכתו הוצע לה המהלך שבו יוסרו כל המועמדויות של נציגי הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים – וכך תתאפשר דחייה של הבחירות הללו בחודש.

“מה שהם הציעו זה שאנחנו נעשה את המהלך הזה שידחה את הבחירות”, אמרה גוטליב בריאיון. “אני השבתי – או שבוחרים את אוריאל בוסו מש”ס ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית או אותי ואת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית”.

היא הוסיפה: “כל עוד הוועדה קיימת, אין סיבה שלא יהיה שם רוב של שני נציגי קואליציה”.

גוטליב גם חשפה, כי  במהלך הישיבה ספגה צעקות מהשר אמסלם ויו”ר ש”ס אריה דרעי. “צעקו עליי שאני פוגעת בקואליציה. לא מעניין אותי הפופולריות שלי”, אמרה. “הדבר היחיד שנוגע לי זה הערכים שלי. המועמדות שלי היום, אני מבהירה, זה ניצחון האידיאולוגיה והערכים”.

ראשי הקואליציה הודיעו לגוטליב שיצביעו נגדה אם לא תסיר את מועמדותה, אך בריאיון לחדשות 12 אמרה: “יהיה קל יותר לשכנע קיר מאותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות