הוספת ערים: לראשונה תיבנה תוכנית אסטרטגית לדיור ביו”ש

שר הבינוי והשיכון בביקור בשומרון: "ההתיישבות ביו"ש מהווה פתרון משמעותי מאוד למצוקת הדיור בארץ, אנו רואים בהוספת ערים ומתיישבים ביו"ש צורך אסטרטגי" • הורה על תחילת עבודת מטה במשרד, כדי לבנות תוכנית אסטרטגית לדיור ותשתיות תומכות ביו"ש
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשפ"ג / 13.06.2023 21:22

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיע היום (שלישי) לסיור עבודה מקצועי ברשויות בשומרון, יחד עם צוות לשכתו, מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון ומנהל מחוז יו”ש ברמ”י.

ראש מועצת בית-אל שי אלון קיבל את השר ופמלייתו באתר ההיסטורי “חלום יעקב” בבית אל, בו על פי המסורת חלם יעקב אבינו על הסולם.

את הסיור באתר הדריך ד”ר חגי בן ארצי, שהרחיב על ההיסטוריה של המקום וסביבתו לפי המקורות, לצד הסברים על החשיבות האסטרטגית של מיקום היישוב.

במהלך הסיור הגיעו השר וראש המועצה לשכונת המגורים החדשה ביישוב ‘רמת בית אל’ שנבנתה על ידי משרד השיכון ומונה מאות יחידות דיור שחלקם שווקו במסגרת מחיר למשתכן.

“זאת המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים שלי, לתת לאנשים כאן דיור בר השגה”, אמר ראש המועצה.

בישיבת עבודה שהתקיימה בבניין המועצה בהשתתפות המרא דאתרא וח”כ לשעבר יעקב כ”ץ ממייסדי היישוב, העביר ראש המועצה סקירה נרחבת לשר על תאוצת הבנייה והפרויקטים השונים למגורים ועסקים שמקדמת המועצה ובראשם פינוי חטמ”ר בנימין לטובת פרויקט לתוספת של מאות יחידות דיור נוספות ואלפי מטרים של שטחי מסחר.

ראש המועצה הסביר לשר כי למקום תב”ע מאושרת והדבר היחיד המעכב את העתקת החטמ”ר הוא הסכם בין משרד הביטחון, משרד האוצר ותמיכה של משרד השיכון.

השר הבהיר שיעשה ככל שביכולתו בכדי לקדם את העניין, לכנס את שר האוצר ונציגי משרד הביטחון כדי להביא לפתרונו וכי הוא רואה בכך חשיבות רבה. בנוסף, השר בישר לראש המועצה כי יבחן מימון של סלילת כביש חדש לשכונות החדשות, לאחר שיאושר במשרד התחבורה.

מבית אל המשיך השר, יחד עם מנכ”ל משרדו יהודה מורגנשטרן, לביקור באשכול יהודה ושומרון. הסיור החל בתצפית ברמת גלעד שם שמע השר סקירה על אתגרי האזור מפי יו״ר האשכול וראש מועצת קרני שומרון יגאל להב. בסיום הסיור הגיע השר למשרדי האשכול בקרני שומרון וקיים שיח פורה עם ראשי הרשויות החברים באשכול.

השר גולדקנופף קיבל סקירה על פעילות האשכול ודן עם הנוכחים בצורך לתכנן עוד עשרות אלפי יח״ד ביהודה ושומרון. בסיום הפגישה הורה השר על תחילת עבודת מטה במשרד הבינוי והשיכון, בהובלת מנכ״ל המשר,ד במטרה לבנות תוכנית אסטרטגית לדיור ותשתיות תומכות ביהודה ושומרון.

בבניין הצופה על שטחי המועצה המקומית עמנואל, הציג ראש המועצה אליהו גפני בפני השר את תנופת הבניה המתרחשת בימים אלו בתחומי המועצה
לצד עתודות הקרקע הקיימות באיזור במטרה לספק מענה לביקוש.

בישיבת עבודה שהתקיימה עם גורמי המקצוע שהתלוו לסיור יחד עם ראש המועצה ובכירי העירייה, קיבל השר סקירה על תולדות עמנואל לאורך ציר הזמן של העיר לצד התכניות העתידיות ותקציב המועצה והתכניות להרחבת היישוב.

ראש המועצה שטח בפני השר את המצוקה הקיימת בדרכי גישה ליישוב לאור העובדה כי קיים רק כביש גישה אחד במקום. השר אמר בישיבה כי הוא יפנה  לאלוף המרכז בנושא יחד עם המועצה.

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר בביקור בעמנואל: “משמח לראות את הפריחה לאחר הסטגנציה שהיתה כאן, כיף לבוא למקום שהרשות דוחפת איתנו ביחד, אנחנו מגוייסים לטובת התפתחות המקום, ביצירתיות אפשר למצוא פתרונות לכל הסוגיות שהעלתם. בהנחיית השר נוצא מכרזים חדשים לתכנון לאור הביקוש הרב”.

השר גולדקנופף אמר בסיום הביקור: “ההתיישבות ביו”ש מהווה פתרון דיור משמעותי מאוד למצוקת הדיור בארץ בכלל ואנו רואים בהוספת ערים ומתיישבים ביו”ש צורך אסטרטגי. אנשים כאן חיים במסירות נפש, זאת חובתנו לסייע להם, נהיה לכם לעזר ככל שנוכל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות