גפני תקף: יש שרב, יש ילדים, ואתה אומר לא הפעלתי את כל מה שיש

יו"ר ועדת הכספים הטיח האשמות על התקלות והפסקות יזומות באספקת החשמל, אבל יו"ר החברה לניהול מערכות חשמל בישראל ניסה להסתכל על חצי הכוס המלאה: "לשמחתנו השרב הכבד קרה ביום שישי"
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"ג / 12.06.2023 13:29

ועדת הכספים בראשות ח”כ משה גפני התכנסה היום (שני) לדיון על העלייה במחירי החשמל וההשלכות למשק, עקב המשבר והתקלות באספקת החשמל.

גפני תקף: “התקלות ברשת החשמל הלכו וחזרו. חשבנו שזה מצטמצם, אבל הבנו מי האשם. אני חסיד של שר האנרגיה, אבל בסוף זה יהיה על ראשו”.

סמי תורג’מן, יו”ר חברת נגה לניהול מערכת החשמל הארצית, נכח בדיון, וציין שלשוק החשמל נכנסו הרבה יצרניים פרטיים, והם ילכו ויגדלו בעוד כ-70%.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, תורג’מן הסביר בדיון,  כי ההחלטה לבצע ניתוקים הייתה בשל “ניגוד עניינים” של חברת החשמל.

“אנו נמצאים בעונת מעבר שמנוצלת לתחזוקה. שיאי הביקוש הם בחורף או בקיץ ועכשיו הביקוש היה חריג. מזג האוויר הוא מאוד קיצוני”, אמר תורג’מן, והמשיך: “לשמחתנו זה קרה ביום שישי”.

באותו יום שישי היה שרב כבד של כ-40 מעלות ברחבי הארץ, וחברות החשמל ביצעו הפסקות יזומות.

לטענת תורג’מן הסטייה בביקוש הייתה קטנה “בקושי 340 מגה וואט”, והיקף התקלות שהתרחשו אצל חברת החשמל ושאר היצרנים ביום שישי היו “עצומות”.

לדבריו, “בתחנות הגז הייתה הפחתת בהספק וחלק ירדו בכ-20% בגלל החום. המערכות לא הצליחו לקרר את האוויר, ולכן ירדו בהיקפים – לא ידענו שכל זה יכול לקרות”.

גפני תקף את יו”ר נגה על כך שלא ידעו כי זה יכול לקרות: “למה לא הפעלתם את כל המערכות כדי שלא תפסק אספקת החשמל?”

תורג’מן השיב: “זאת לא הגישה שלנו להפעיל את כל מה שיש, זה יעלה המון כסף למשק החשמל”.

גפני החליט כי הדבר לא יעבור על סדר היום, והטיח: “יש משפחות, ילדים ואתה יושב כאן. קיבלת את הסמכות וכעת אתה אומר לא הפעלתי”.

נציג התאחדות התעשיינים בישראל, הזהיר: “הפחם ירד והירידה במחיר לא. זה לא פרופורציונאלי, די לעשוק אותנו וגם את התעשייה. אפשר לשפר אפשר לעשות, כמה שיותר גז טבעי, לשדרג תחנות – אחרת נמשיך לסבול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות