מחברים ההסתה לחשמל? “ישובים נותקו שיהיה חשמל לדתיים בשבת”

המנכ"ל מאיר שפיגלר גילה: "יצאה הוראה נחרצת לחבר לחשמל לפני כניסת שבת את כל הישובים בהם מתגורר רוב דתי ולנתק מקומות אחרים" • למרות דבריו, עשרות אלפי חרדים הזיעו בחושך • מרב מיכאלי פצחה בהסתה: "האם מעתה זכאות לחיבור לחשמל תהיה לפי גודל הכיפה והשביס?"
יוני גרין ואריה ריבקינד
ט"ז סיון התשפ"ג / 05.06.2023 19:12

מאיר שפיגלר, מנכ”ל חברת החשמל, חשף היום (שני), בוועידת איגוד המנכ”לים והמזכירים ברשויות המקומיות המתקיימת  באילת, כי “ישובים בהם יש תושבים דתיים לא נותקו מרשת החשמל כדי לא לפגוע בהם בשבת. חיברנו אותם לחשמל וניתקנו ישובים אחרים”.

יצוין, כי למרות דבריו, עשרות אלפי חרדים נותרו ללא חשמל בשרב הכבד, ונותרו מנותקים לאורך רוב השבת מחשמל. כך, תושבים רבים בבני ברק, מודיעין עלית, שכונות חרדיות בקרית מלאכי ועוד, דיווחו כי לא היה חשמל בביתם – וכי הם נאלצו לסעוד את סעודות השבת בחושך, בחום הכבד.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, שפיגלר סיפר: “ביום שישי הייתה התנהלות של ניתוקי חשמל יזומים, אבל לא יכול להיות שמנתקים מקומות מסוימים ואחרים לא. ביום שישי האחרון, בערב שבת היו אנשים דתיים שעובדים עם פלטות ומכשירים חשמליים, שברגע שהיו ניתוקי חשמל, המכשירים לא היו חוזרים לפעול ופוגעים בשבת שלהם – לכן יצאה הוראה נחרצת לחבר לרשת החשמל לפני כניסת שבת את כל אותם ישובים בהם מתגורר רוב דתי ולנתק מרשת החשמל מקומות אחרים בארץ”.

שפיגלר הוסיף, כי חלקים שונים בדרום הארץ בהם יש רפתות, חוברו גם הם לאספקת החשמל – – בכדי למנוע תמותת בעלי החיים – וכתוצאה מכך נותקו מקומות אחרים.

יו”ר העבודה מרב מיכאלי, שלא מחמיצה אף הזדמנות להסית נגד החרדים, צייצה: “מי נתן את ההוראה ביום שישי לנתק מהחשמל יישובים עם רוב חילוני ולחבר לחשמל יישובים עם רוב דתי וחרדי? איך בדיוק נבדקה זהות היישוב? האם מעתה ואילך זכאות לחיבור לחשמל תהיה לפי גודל הכיפה והשביס? או אולי לפי אחוז ההצבעה למפלגות הקואליציה? חבורת חדלי אישים שלא מסוגלים לנהל משק…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות