התשובה לאיום של הסיעה החרדית: ‘אתם שותפים לרפורמים ומסתירים’

בקונגרס הציוני התקבלו החלטות שכללו תקציבים לקהילות להט"ב, התנגדות לרפורמה, והבטחה לייצוג נשי • סיעת 'ארץ הקודש' שיגרה מכתב התראה לנציג מרצ: טענת שתמכנו בהחלטות המנוגדות לאידיאולוגי שלנו • הנציג: "אין כל כוונה ליצור 'דה לגיטימציה', אלא רק לברך על השותפות"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"ג / 04.06.2023 13:33

סיעת ‘ארץ הקודש’ החרדית בהסתדרות הציונית שיגרה התראה לפני תביעת דיבה כנגד נציג מרצ בארגון.

במכתב טוענים נציגי הסיעה החרדית, כי דרור מורג פרסם הודעה שקרית לגבי הצבעת סיעת ‘ארץ הקודש’ בהחלטות שהתקבלו בקונגרס הציוני בחודש שעבר – שכללו תקציבים לקהילות להט”ב, התנגדות לרפורמה המשפטית, והבטחה לייצוג נשי.

במכתב ששיגרה הסיעה נכתב: “מרשתי משתייכת לקבוצת אוכלוסייה אשר עמדותיה וערכיה אינם עולים בקנה אחד עם ההחלטות שהתקבלו וכי קהל היעד שלה אינו היה מקבל הצבעת ‘בעד’ על ההצעות כאמור. על ידיעה זו הסתמכת בדבריך.

“האשמת מרשתי בתמיכה בהחלטות המנוגדות לאידיאולוגיה הבסיסית שלה, ומנוגדות להשקפת עולה היסודית ביותר, מציגה אותה ואת הפועלים בשמה, כמי שבוגדים בעקרונות היסודיים ביותר של הציבור אותו הם מייצגים ואליו הם משתייכים”.

דרור מורג השיב: “נקדים לומר כי שוגה מרשתך כאשר היא מבקשת לאחוז במקל משני ראשיו. מן הצד האחד, מבקשת להיות צד לקואליציה אשר לה שותפות: יש עתיד, העבודה מרצ, רפורמים וקונסרבטיבים, לקבל במסגרת זו תפקידים, תקציבים  ומנגד לנסות להסתיר את השותפות בקואליציה הזו.

“במכתבך טענת כי מרשנו ציין כי מרשתך הצביעה ‘בעד’. אלא שבמכתבך לא הצבעת על שום פרסום שכזה. דבריו של דרור מורג ביטאו את השותפות המבורכת אשר נשמרת, הגם שהקואליציה מצליחה להעביר נושאים אשר אינם מקובלים במלואם על מרשיך, אך הם מכבדים את ההכרעה ודבקים בארגון, והתודה אשר נתונה להם על כך באה לידי ביטוי בפרסום.

“כלומר – במכתבך אתה מבקש לשים מילים בפיו של מרשנו – מילים שלא אמר ולא כתב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות