סמוטריץ ודרעי סגרו דיל? ‘דגל’ נגד דחיית הבחירות לרבנים הראשיים

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי הודיע כי הוא מתכוון לדחות את הבחירות לרבנים הראשיים בחצי שנה • אבל ב'דגל' מאיימים כי לא יהססו להצביע נגד המהלך אם לא יגיעו איתם להסכמות
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"ג / 04.06.2023 11:31

מחלוקת בקואליציה: אחרי דגל התורה מתנגדת לדחיית הבחירות לרבנים הראשיים.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

לפי דיווח ב’ישראל היום’, גורמים במפלגה אף מאיימים כי לא יהססו להצביע נגד המהלך אם לא יגיעו איתם להסכמות.

הנושא צפוי לעלות היום (ראשון) לישיבת ראשי הקואליציה.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי הודיע ביום שישי כי הוא מתכוון לדחות את הבחירות לרבנים הראשיים, שהיו אמורות להיערך בחודש אוגוסט – לפחות בחצי שנה.  זאת בתגובה לעתירה שהוגשה נגד קיום הבחירות לרבנים סמוך לבחירות המוניציפליות מחשש לפגיעה בטוהר הבחירות ורקיחת ‘דילים’.

מאחורי הקלעים של ההחלטה קיימת מחלוקת פנימית בש”ס: אריה דרעי רוצה למנות את אחיו הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע,  לתפקיד הראשל”צ – תפקיד שבו חושק גם הרב דוד יוסף. לאחר הבחירות לרשויות דרעי יוכל להוביל למינו הגר”ד יוסף לרבה של העיר ירושלים וכך לאפשר את מינוי אחיו לראשל”צ.

קודם להחלטה, ישבו יחד השר בצלאל סמוטריץ’, דרעי, מנכ”ל משרד הדתות יהודה אבידן, דודו עמר ויועצו של שר האוצר עומר רחמים. בציונות הדתית הסכימו לדרישת ש”ס לדחות את הבחירות, אך המהלך עלול לאפשר להעביר את החוק להארכת גילו של הרב הראשי כך שניתן יהיה למנות רב מעל גיל 70 – מהלך שמפלגת הציונות הדתית מתנגדת לו.

בתוך כך, ועדת הרבנים בראשות הרב יעקב אריאל תתכנס היום לבחירת מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. הוועדה תתכנס ברמות שפירא ותדון גם בחקיקות השונות המוצעות לשינוי מגבלת הגיל להתמודדות לתפקיד הרב הראשי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות