מרן הגרמ”צ ברגמן נחת בניו יורק – וקיבל ההודעה שבנו נפטר

הרב עזריאל ברגמן זצ"ל, בנו של חבר 'המועצת' של 'דגל', ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ונכדו של מרן הגראמ"מ שך - נפטר בפתאומיות בגיל 70 • ראש הישיבה המריא אמש למסע חיזוק בארצות הברית - ובהמלצת רופאו לא ישוב חזרה • 'קרע 'קריעה' והחל לשבת 'שבעה' באכסניה בלייקווד
יוסף גרינבוים
י"ג סיון התשפ"ג / 01.06.2023 22:02

ברוך דיין האמת:

בבני ברק נפטר היום (חמישי) בפתאומיות, בגיל 70, הרב עזריאל ברגמן זצ”ל, בנו יקירו  של חבר ‘המועצת’ של ‘דגל’, ראש הישיבה הגרמ”צ ברגמן – ונכדו האהוב של מרן הגרא”מ  שך זצ”ל, שהיה נפש נקי וצדיק וזכה שהסנדק בבריתו יהיה בעל ‘החזון איש’ זיע”א.

המנוח זצ”ל, שנולד לאביו ראש הישיבה ולאמו מרת דבורה, בתו של הרב שך זצ”ל, זכה לקרבה מיוחדת אצל רבותיו בישיבת פוניבז’ ובראשם המשגיח הגר”י לווינשטיין זיע”א – והיה נוהג תמיד לצטט מתוכחות המוסר שהשמיע המשגיח.

כמו כן זכה לקרבה יתירה אצל רבים מגדולי ישראל זצ”ל. קשר מיוחד היה לר’ עזריאל עם המקובל הגה”צ רבי שריה דבילצקי זצ”ל שהיה משתעשע עמו בדברי תורה והלכה. כמו כן קשר קשרי תורה עם הגאון רבי בנימין זילבר זצ”ל בעל ה’אז נדברו’.

ראש הישיבה מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל היה מאיר לו פנים ומתעניין בשלומו בכל עת שהיה פוגשו ברחוב ראב”ד.

ידידיו מספרים, כי דמותו של הגאון מווילנא היתה לנגדו תמיד, כדוגמא לאן בן תמותה יכול להגיע ולהתעלות בעבודת ה’ וביראתו, כראשונים כמלאכים.

בפטירתו נעקרה דמות של עמל בתורה שלא פסיק פומיה מגירסא כל ימיו והיה נפלא במידותיו ויראתו.

הידיעה על פטירתו הגיעה עם תחילת מסע החיזוק של אביו, הגרמ”צ ברגמן בן ה-93, שהמריא אמש לארצות הברית, ארבע שנים אחרי מסעו הקודם.

הוא קיבל את הבשורה המרה על פטירת בנו, לאחר שנחת הבוקר (שעון ניו יורק) בארה”ב.

בהמלצת רופאו האישי,  ראש הישיבה לא ישוב לעת עתה חזרה לביתו בבני ברק – והוא החל לשבת ‘שבעה’ בלייקווד.

הגרמ”צ מצדיק עליו את הדין ופורץ בבכי בברכת ‘ברוך דיין האמת’ וקורע ‘קריעה’

ראש הישיבה הדריך את סדרי הלוויה והקבורה מבית האכסניה שלו בלייקווד, לשם הגיע הגאון רבי מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת לייקווד לביקור וניחום אבלים.

הגרמ”צ  קרע לאחר מכן ‘קריעה’ בדש בגדו כשהוא מצדיק עליו את הדין בברכת ‘דיין האמת’ שנאמרה בבכי.

חבר ‘המועצת’ יצא למסע החיזוק לבקשת ראש ישיבת לייקווד הגר”מ קוטלר. במרכז המסע היה אמור ראש הישיבה לשאת את המשא המרכזי כאורח הכבוד בכינוס ‘אדירי התורה’ של ישיבת בית מדרש גבוה  בלייקווד, ביום ראשון הקרוב.

הגרמ”צ ברגמן שקוע בלימוד  במטוס. צילום: באדיבות ישראל כהן 

מסע הלוויה ייצא הערב בשעה 22:30 מבית מדרשו של אביו בישיבת רשב”י ברחוב השל”ה בבני ברק, לעבר בית הקברות באלעד – שם ייטמן.

המנוח, בנו השני של ראש הישיבה, הותיר אחריו שבעה אחים ואחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות