העלמת עקבות, מטוס מיוחד נחת • המוסד: איש שלנו נהרג באיטליה

בשל שירותו במוסד לא ניתן לספר פרטים על "ארז שמעוני" שנהרג באסון הסירה באיטליה • "הקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים, גם לאחר פרישתו"
חרדים 10
י"א סיון התשפ"ג / 31.05.2023 13:16

שלושה ימים לאחר האסון: במשרד ראש הממשלה אישרו היום  (רביעי) כי ההרוג באסון השייט בעקבות תנאי מזג אוויר סוערים באגם מאג’ורה באיטליה. היה עובד מוסד לשעבר.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

בשם המוסד נמסר, מבלי להזכיר את שמו: “ארונו של גמלאי המוסד, שנהרג באסון השייט באגם מאג’ורה באיטליה, הובא לישראל. בשל שירותו בארגון לא ניתן להרחיב אודותיו. המוסד איבד חבר יקר, עובד מסור ומקצועי שהקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים, גם לאחר פרישתו”.

הצנזורה הצבאית התירה לפרסם הלילה כי ארז שמעוני ז”ל בן ה-50 הוא איש המוסד לשעבר שנהרג  בהתהפכות הסירה ביום ראשון האחרון. ארונו הובא הלילה לקבורה בישראל.

הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בעיר אשקלון. ככל הנראה לעולם לא נדע אם זהו שמו האמיתי וגם תמונתו לא תתפרסם.

לפי דיווחים באיטליה, אנשי המוסד נועדו עם אנשי ביון מקומיים. השייט שהסתיים בהתהפכות הסירה תוכנן ברגע האחרון, לאחר שהפגישה שקיימו התארכה מעבר לצפוי והישראלים החמיצו את הטיסה לישראל.

באירוע נהרגו ארבעה בני אדם. מלבד שמעוני נהרגו  שני אנשי מודיעין איטלקים: קלאודיו אלונזי, בן 62, וטיציאנה ברנובי, בת 53. לפי כלי התקשורת באיטליה על סיפון היאכטה היו עוד עשרה סוכנים ישראלים וכן כמה אנשי ביון איטלקים.

לפי דיווח בערוץ 7, מיד לאחר האסון, ישראל ואיטליה העלימו עקבות: הפצועים פונו במהירות הבזק מבתי החולים ומחדרי המלון הסמוכים כדי שפרטיהם לא יחשפו – ומישראל המריא מטוס מיוחד שנחת במילאנו ולפי דיווחים החזיר לישראל עשרה סוכנים ישראלים.

את הסיבה למפגש לעולם לא נדע, אך ניתן להעריך שאכן היתה שם חגיגת יום הולדת כפי שדווח בתחילה, אולם המסיבה נוצלה גם לשיחות עבודה שהשתיקה יפה להן.

הקברניט של היאכטה ידע שהים עומד להיות סוער והתעלם מהתחזית שלפיה הרוחות עלולות להגיע למהירות של 100 קמ”ש. עובדה נוספת שנמצאת בחקירה היא מדוע היאכטה, באורך 15 מטרים, הכילה 24 אנשים על אף שהיתה בעלת קיבולת של 15 אנשים. נבדק אם עומס האנשים הקשה על התמודדות הסירה עם הסערה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות