אושר סופית: בעל דירה רשאי יהיה להתקין מנגנון שבת למשאבת מים

לפי החוק, בעל דירה יהיה רשאי להתקין על חשבונו מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים, בלא חילול שבת ברכוש המשותף - והוא יישא בהוצאות החזקתו של המנגנון והפעלתו
אריה ריבקינד
י' סיון התשפ"ג / 30.05.2023 00:35

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המקרקעין של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. הצעת החוק עברה ברוב של 11 חברי כנסת וללא מתנגדים.

מוצע לקבוע שבעל דירה יהיה רשאי להתקין על חשבונו מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים בלא חילול שבת ברכוש המשותף – והוא יישא בהוצאות החזקתו של המנגנון והפעלתו.

מוצע כי ההתקנה לא תותנה בקבלת הסכמת בעלי הדירות האחרים, אך תעשה בכפוף לתנאים המנויים בהצעה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה וכן בניית בניינים רבי קומות, מותקנים בבניינים רבים משאבות מים חשמליות שתפקידן ליצור לחץ מים גם בקומות הגבוהות. דיירים שומרי שבת ומסורת המתגוררים בבניינים בהם מותקנת משאבה חשמלית ניצבים בפני בעיה, שכן בפתיחת ברז המים בדירתם, הם מפעילים את המשאבה החשמלית שאסורה בהפעלה בימי שבת.

הצעת חוק זו מבקשת לקבוע הסדר שבת למשאבות המים בבנייני מגורים, בדומה להסדר הקיים בחוק לגבי מעליות שבת ומנגנוני תאורה, המאפשר התקנת משאבות מסוג זה על חשבונו של דייר הרוצה בכך, בלא צורך בהסכמת בעלי הדירות האחרים, ובכפוף לתנאים המפורטים בהצעה”.

יוזם הצעת החוק, ח״כ יעקב אשר: ״החוק הזה הוא חוק של שבת שלום. המשמעות של המילה שלום היא ששני אנשים בדעות מנוגדות לומדים לחיות יחד בשלום ובשלווה. זה מה שהחוק הזה עושה, גם מגן על זכויותיו של הדייר שומר השבת, שלא יצטרך לחפש כל שבת דירה חלופית אם הוא לא רוצה להיכשל בחשש חילול שבת, ומצד שני אנחנו מוודאים שלא תהיה שום פגיעה בזכויותיהם של השכנים. כל ההתקנה על חשבון הדייר המתקין. גם שבת וגם שלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות