‘נשות הכותל’ ניסו להכניס ס”ת: “הביזיון נמנע על ידי המאבטחים”

נשות הכותל הגיעו הבוקר - ראש חודש סיון - לרחבת הכותל עם ספר תורה, אך לא הצליחו להכניסו למקום • טוענות: "מאבטחי רב הכותל חטפו והחרימו ספר תורה של נשות הכותל ואף עיכבו מתפללת שהיתה בדרכה לתפילה"
חיים טוויל
א' סיון התשפ"ג / 21.05.2023 09:12

קבוצת ארגון ‘נשות הכותל’ ניסתה הבוקר (ראשון), ראש חודש סיון, להכניס ספר תורה לרחבת הכותל והדבר נמנע בידי המאבטחים במקום.

ב’קרן למורשת הכותל המערבי’ סיפרו: “לרחבת הכותל המערבי הגיעה קבוצה קטנה של ‘נשות הכותל’ ועוררה פרובוקציות והפכה את הכותל המערבי למקום מחלוקת, לאחר סוף שבוע מרגש של אחדות שהיה ברחבת הכותל בהשתתפות רבבות לכבודה של ירושלים.

“ספר התורה טולטל ונעשה ניסיון להכניסו בביזיון על ידי אחת מחברות הקבוצה, הביזיון נמנע על ידי מאבטחי הכותל והספר הוצב למשמרת בכבוד”.

מארגון ‘נשות הכותל’ נמסר בתגובה: “מאבטחי רב הכותל חטפו והחרימו ספר תורה של נשות הכותל ואף עיכבו מתפללת שהיתה בדרכה לתפילה החגיגית של נשות הכותל עם ספר התורה, כאילו הייתה עבריינית.

“הזוי ומקומם שערב חג מתן תורה, רב הכותל מבזה ספר תורה ומבזה תפילת נשים ומחרים ספר תורה שכל תכליתו לאפשר קריאה בתורה לנשים בכותל. הגיע הזמן לשחרר את הכותל המערבי מידיו של רב הכותל ולהביא לשוויון גם לנשים במקום הקדוש”.

יצוין כי בשבת, בין כל המתפללים, נתפס צעיר בניסיון לגנוב ספר תורה מרחבת הכותל המערבי.

המשטרה פתחה בחקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות