שרי רוט: “סמוטריץ’ דאג לנו? תודה לו, לא ידעתי שהוא עובד אצלנו…”

הפרשנית פוליטית שרי רוט השתתפה בתכנית 'איזור בחירה' בערוץ 13, בהגשת רביב דרוקר, יחד עם העיתונאית ליאור קינן, ורזי ברקאי • "כשליברמן לא העביר את 'קרן הארנונה' בקדנציה שלו, והרי באוצר רצו שיעביר, זה בגלל שהוא ראה שמודיעין עלית ובני ברק ירוויחו מזה?"
חרדים 10
כ"ז אייר התשפ"ג / 18.05.2023 18:04

רביב דרוקר: אחת ההקלטות  – את ההקלטות מתוך ישיבת סיעת הליכוד הביאה ליאור קינן –  קשורה לנתניהו, שמנסה להבין לגבי ‘קרן הארנונה’ קצת יותר, כי היית בטוח שזה בקצות האצבעות, שהוא יודע כל מה שקורה עם קרן הארנונה… ואז מספרים לו על הנתונים על הערים החרדיות אם הם יקבלו כסף, או שהם יתנו כסף –  והוא  הוא אומר את הדברים הבאים:

“ירושלים ובני ברק, יקבלו?”. משיבים לו: “בני ברק, בני ברק ישלמו. הם קודם כל ישלמו, בני ברק”. נתניהו ממשיך ואומר: “זאת אומרת, ירושלים ובני ברק, למיטב ידיעתי, הן שתי הערים החרדיות הגדולות במדינה, והן ישלמו. אני בא לשלול את התעמולה הדגלית, כן? (מצביע בידו לצורת דגל) לוקחים מהיצרנים ונותנים לחרדים – מעבירים לחלשים”.

אז הנה הטבלה, שמבוססת על נתוני משרד האוצר, נתניהו לא כל כך מדייק. בני ברק, למשל, תקבל נטו מהקרן, ולא תשלם…שרי רוט!

שרי רוט: אני לא בטוחה, מצד שני, בני ברק יש לה אמנם אזורי תעשיה רבים, אבל היא גם בונה לדיור.

ליאור קינן: זה יחס בין בניה למגורים לבין בניה למסחר.

דרוקר: אם טוענים שהחרדים נהנים מזה, אזי תראו. ורוב הערים החרדיות ייהנו מזה. תראו את ביתר עילית בטבלה, מודיעין עילית, עמנואל תצטרך לשלם קצת בשנים הראשונות ואז תקבל כסף, רכסים תקבל כסף. ירושלים בשנים הראשונות תשלם ולאחר מכן תקבל.

שרי: אז אתה בעצם אומר שסמוטריץ’ דאג לנו החרדים, אז קודם כל תודה לו, לא ידעתי שהוא עובד אצלנו…

רביב: הוא תמיד דואג לכם, החרדים.

שרי: אני ממש לא חושבת, הוא עובד אצל המתנחלים…

רביב: אצל החרד”לים והחרדים…

שרי: לא, החרדים ממש בקצוות הצביעו לו. יצא לו אולי דרך אגב ככה, לא חושבת שזו הייתה כוונת מכוון.

ליאור: צריך פה לעשות סדר בעובדות ואחר כך אפשר להתווכח אם זה הגיוני או לא.

שרי: דרעי הרי לא ירשום את זה על שמו, גם גפני לא. זה סמוטריץ’, אז למה להם?

ליאור: צריך להגיד את האמת. אין סעיף בני ברק. או סעיף כל עיר חרדית אחרת. יש פה נוסחה, ואפשר פה להגיד שיצא ככה שהן ניהנות.

רביב: זו נוסחה שדופקת את הערבים כי בדרך כלל הם בונים עם פחות היתרי בניה, מחריגה את המתנחלים החוצה, כלומר הם לא ישלמו, החרדים די מוטבים, והערים שתמכו ותומכים במחאה, כמו רעננה, משלמות.

שרי: רביב, אני רוצה להבין. כשליברמן לא העביר את זה בקדנציה שלו, והרי באוצר רצו שהוא יעביר, זה בגלל שהוא ראה שמודיעין עלית ובני ברק ירוויחו מזה? לכן הוא נסוג? זה לא מה שידוע לי. היתה מחאה של הערים החזקות.

רביב: לא, מה שקרה תמיד, ובואו נגיד את האמת. זוהי רפורמה שיש בה הרבה היגיון של צדק חלוקתי, אם היא הייתה נעשית קצת אחרת…

שרי: אוקי, היא לא נולדה היום…

רביב: וגם אחד כמוני היה תומך בה. תמיד מי שהרג את זה הם ראשי רשויות. הפעם פשוט הממשלה הזו פחות סופרת ראשי רשויות מהסיבה שלה.

רביב: רזי, פוליטית נתניהו מרוויח מהסיפור הזה של ‘קרן הארנונה’?

רזי ברקאי: לא, הוא מפסיד למשל את חיים ביבס, ראשי רשויות, הרבה ליכודניקים שהם הבייס שלו…

שרי: כרמל שאמה למשל אף פעם לא היה איתו…

רזי: אבל תשמע, מה זה ההפסד הזה לעומת הדברים האחרים שעוד נדון בהם במהלך השעה הזו?

ליאור: לא, גם העובדה הפשוטה, והם יכולים לאהוב את זה או לא לאהוב את זה, הקואליציה נמצאת עכשיו במצב שכמעט כל דבר שהם יעשו אפשר יהיה לבוא אליה בביקורת והציבור כבר חם.

שרי: לא כמעט, אלא כל דבר. יקחו מהחלשים – יבואו בביקורת, יקחו מהחזקים – יבואו בביקורת, בואו נגיד את האמת, מה שהם לא יעשו זאת ממשלה גרועה שעם ישראל, כלומר ה’חזק’ שבו, לא אוהב אותה.

רביב: אגב, אני נוטה להסכים כי כשממשלה נתפסת עושה דברים כאלה כמו מנסה לייצר פה דיקטטורה…

שרי: נתפסת איפה?…

רביב: אוקי, אצל אלה שגם לא מאמינים לשאר הדברים.

שרי: זה התחיל ברפורמה המשפטית ועכשיו כל מה שיקרה – יצעקו. זו גם ממשלה שבאה עם בן גביר ועם החרדים והיא תמיד תהיה נלעגת בעיני התקשורת. אין מה לעשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות