כך נעצר ישראלי שכל העולם זעם עליו – כי הדליף את פרק הסיום

תושב גבעתיים, בשנות ה-30 לחייו, חשוד שפרץ לשרתי חברת HBO וגנב משם את פרק הסיום של 'בית הדרקון' - אחת מהסדרות הפופולריות בעולם • החשוד שנעצר, השתמש בכינוי "ציפורה", כשמה של החתולה שלה - והדליף את הפרק באתרים פיראטיים, יומיים לפני מועד שידור המתוכנן
חיים טוויל
כ"ד אייר התשפ"ג / 15.05.2023 18:13

יחידת הפשיעה המקוונת של המשטרה עצרה היום (שני), בתום חקירה סמויה, תושב גבעתיים  בשנות ה-30 לחייו,  בחשד שפרץ לשרתי חברת HBO והדליף את פרק הסיום של הסדרה  ‘בית הדרקון’.

המעצר בוצע לאחר שחוקרי יחידת הסייבר ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה, עם קבלת תלונה מחברת HBO, על חשד לפריצה אל שרתי חברת הלוויין, תוך העתקה והפצה באתרים פיראטיים – יומיים לפני הקרנת הבכורה בעולם – של הפרק האחרון והחסוי של הסדרה.

ההדלפה ששיבשה למיליוני מעריצים ברחבי העולם את הצפייה בסדרה הפופולרית.

חוקרי המשטרה הפעילו אמצעים טכנולוגים מתקדמים, לצד איסוף וניתוח ממצאים ברשתות החברתיות, לרבות ניתוח שם הקובץ והמשתמש האנונימי, אשר כלל את השם “ציפורה” – שהסתבר בהמשך כשמה של החתולה של החשוד.

היום עברה החקירה לשלב הגלוי, עם מעצרו של החשוד והעברתו לחקירה במשרדי היחידה, בתום חיפוש בביתו ותפיסת אמצעי אחסון דיגיטליים ומחשבים  העשויים להיות רלוונטיים לחקירה.

בתום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים. כלל הממצאים יועברו בסיום לעיון והחלטת הפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות