נתניהו: כל הסלמה – תגובה מוחצת • גלנט: צמרת הג׳יאהד חוסלה

לאחר ישיבת הקבינט: ראש הממשלה, שר הביטחון וראשי צה"ל והשב"כ בהצהרה • נתניהו: "כבר נאמר בתחבולות תעשה לך מלחמה" • גלנט: "הם טעו טעות חמורה כאשר חשבו שיוכלו לאיים ולישון בשקט בלילה" • "אנו עלולים לחוות ירי רקטות אל אזורים קרובים ורחוקים בעוצמה ניכרת"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ג / 09.05.2023 21:32

בתום ישיבת הקבינט על מבצע ‘מגן וחץ’: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ”ל הרצי הלוי וראש השב”כ רונן בר.

נתניהו פתח: “לפנות בוקר ביצעה מדינת ישראל פעולה נחושה תקיפה ומוצדקת. במבצע מגן וחץ צה”ל חיסל את בכירי הגיהאד האיסלאמי בעזה. הם אחראים לשיגור הרקטות בשבוע שעבר ולהכוונת פעולות טרור רבות ביהודה ושומרון”.

הוא הוסיף: “בנוסף לכך, תקפנו תשתית טרור מרכזיות של הג’יהאד האיסלאמי בעזה, אני מדבר בראש ובראשונה על השמדת מפעלי נשק תחמושת ורקטות. כבר לפני שבוע, על רקע מתקפת הטילים על ישובי העוטף, הנחתי עם שר הביטחון את כוחותינו לפגוע בראשי המחבלים שאחראים לירי”.

לדבריו, “אני מבין היטב את הרצון לפגוע מיד במי שפוגע בנו, זה מובן וטבעי. אבל כבר נאמר בתחבולות תעשה לך מלחמה. וככה אנחנו פועלים, תמיד נפעל נגד מבקשי נפשנו, ואנחנו עושים זאת בתנאים שלנו – בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים.

“הסיכול התאפשר לאחר מאמץ מודיעיני מזהיר. הגענו אליהם בו זמנית אל מקומות המסתור שלהם. אנחנו עושים מאמץ מירבי להימנע בפגיעה בבלתי מעורבים. זה בדיוק ההבדל בינינו לאויבנו, הם מבקשים לפגוע בכוונת תחילה בחפים משפע, ואילו אנחנו עושים הכול כדי למנוע זאת”.

נתניהו הדגיש: “בעוד שאנחנו מצרים על כל פגיעה באזרחים, הם חוגגים על כל פגיעה בילדים קטנים, נשים וגברים שאין להם שוק חלק במאמץ מלחמתי. העיקרון שלנו ברור, מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו. אנחנו בעיצומה של מערכה, בימים הקרובים כולנו נידרש לאורח רוח וליכולת עמידה. לפני שבוע כשקיבלנו את ההחלטה על המבצע, הנחתי יחד עם שר הביטחון להיערך לכל תרחיש של הסלמה, ויתכן שביותר מזירה אחת. כל הסלמה תיענה בתגובה מוחצת”.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “ביום שלישי לפני שבוע בדיוק, הג’יהאד האיסלמי ירה בצהרי היום, באופן חסר אבחנה, לעבר אזרחים ישראלים בעוטף עזה. האירוע הזה אינו רק מעשה טרור, זוהי קריאת תיגר על נוכחותנו בארצנו. כבר באותו היום, מערכת הביטחון נערכה באופן מיידי לסיכול הנהגת הג׳יהאד האיסלמי ברצועת עזה. אותה הנהגה רצחנית, שהייתה אחראית לירי הרקטות, ולשילוח פיגועים רבים מתחומי יהודה ושומרון כנגד אזרחים ישראלים.

הוא הזכיר: “ידיו של אחד מיעדי החיסול, ג׳יאהד ראנם היו מגואלות בדמן של בנות משפחת חטואל ז”ל – הוא היה ממתכנני הפיגוע המזעזע בו נרצחו בציר כיסופים בגוש קטיף האם טלי שהייתה בחודש השמיני להריונה וארבע בנותיה לפני 19 שנים. גם המחבלים האחרים היו מעורבים בפיגועי טרור רבים, ובעיקר עסקו לאורך התקופה האחרונה וביתר שאת בימים האחרונים, ביצור מואץ של טרור מעזה לכיווננו.

“אתמול בלילה, לאחר שהבשילו התנאים, פעלו צה”ל ושירות הביטחון הכללי בעוצמה, בדייקנות, בנחישות ובקטלניות. מטרות הפעולה הושגו במלואן. צמרת הג׳יאהד האיסלמי ברצועת עזה חוסלה”.

השר גלנט הצהיר: “מי שניסה אותנו חווה הלילה פעם נוספת את עוצמתה של מדינת ישראל ואת כוחה של מערכת הביטחון. הלילה הוכחנו לכל מי שהיה צריך תזכורת, כי אנו נחושים לסכל כל איום, ולפעול כנגד כל מי שמנסה לפגוע בנו. עשינו זאת בעבר, אנחנו עושים זאת היום, ונעשה זאת גם בעתיד – בכל פעם שנדרש לכך. המחיר הכבד שגבינו, הוא התשובה החד משמעית של מדינת ישראל למול כל גורמי הטרור, שטעו טעות חמורה כאשר חשבו שיוכלו לאיים על אזרחי ישראל, ולישון בשקט בלילה.

“את הפעולה שבוצעה הלילה, אנו יודעים לשכפל ולהפעיל גם בזירות אחרות וכנגד איומים שונים. כל מי שינסה לבחון אותנו יתקל בעוצמתה של מערכת הביטחון – קיר הברזל המגן על מדינת ישראל. במערכה מול ארגוני הטרור מדינת ישראל פועלת על פי אסטרטגיה, מדיניות ותפיסת פעולה מעמיקה ומתוכננת. איננו פועלים בלהט הרגע. כל פעולותינו נועדו ליישום שיטתי של האסטרטגיה והמדיניות הלאומית ולהשגת האינטרסים הישראלים. התברכנו במערכת ביטחון מעולה ויכולות מיוחדות במינן המאפשרות לנו לפעול ביצירתיות ובנועזות.

“חשוב לומר, המערכה הזו לא תמה, היא עדיין לפנינו. אנו עלולים לחוות ירי רקטות אל אזורים קרובים ורחוקים בעוצמה ניכרת. חיילי צה”ל עלולים להידרש בקרוב לפעולות הגנה מוגברות בגבול רצועת עזה, ביהודה ושומרון ובמקומות נוספים. מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחישֿ ובכלל זאת, למערכה ממושכת ומשולבת”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי בהצהרה: “אתמול בשעה 02:02 לפנות בוקר פגענו בשדרת הפיקוד הבכיר של ארגון הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. זו תוצאה של עבודה משותפת איכותית והדוקה בין צה”ל ושירות הביטחון הכללי.

בנוסף תקפנו אתרים לייצור אמצעי לחימה ופגענו ביכולות ההתעצמות של הארגון. זוהי פעולה מודיעינית-אווירית מורכבת מאוד, המהווה עוצמה ייחודית שיש בידיה של מדינת ישראל. מזה זמן אנו מכינים פעולה זו, מתוך ההבנה שפני הג’יהאד האסלאמי לדירדור המצב, המתנו ובחרנו את העיתוי המתאים ביותר.

המסר לאוייבנו הוא ברור: מי שיורה מטח רקטות לשדרות, מי שפועל ללא הרף להביא להרג אזרחים ישראליים מעזה ובאכוונות באזורים אחרים, אינו חסין.

במשך מספר שנים אנו מנהלים מאמץ להביא ליציבות ולרגיעה ברצועת עזה, על מנת לאפשר חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום. מאמץ זה נפגע כאשר ארגון הג’יהאד האסלאמי מבצע פעולות התקפיות כנגד אזרחי ישראל. לכן פעלנו באופן ממוקד אל מול אלו המערערים את היציבות הביטחונית ואנו נעמיק את פעולתנו ככל שיידרש.

בפעולה מדויקת פגענו ביעדי הטרור, תוך צמצום הפגיעה בבלתי מעורבים, ככל שניתן. אילו היה אפשר, היינו מבצעים זאת ללא פגיעה כלל בבלתי מעורבים, אך צריך לזכור – הטרור פועל מתוך אוכלוסיה אזרחית כחלק משיטה ובכך מסכן את תושבי רצועת עזה. הטרור מכוון לפגוע בבלתי מעורבים בצד שלנו, אנו עושים כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי מעורבים בצד שלהם. אני קורא מכאן לתושבי הדרום ובאזורים המאויימים כולם: הקשיבו והישמעו להוראות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים.

החוסן של תושבי הדרום מאפשר לצה”ל לפעול ככל שיידרש. צה”ל ימשיך בפעילות מבצעית בכל עת ובכל גזרה ויהיה ערוך ומוכן לכל התפתחות”.

ראש השב”כ רונן בר חשף: “סיכלנו בג’נין חולייה שתכננה לבצע ירי רקטי מהשומרון לישראל, זה תקדים מסוכן. אחד המחוסלים אחראי לחוליה בג’נין שתכננה לבצע ירי רקטי מיו”ש לישראל. אין כוונה להפוך את עפולה ליעד ירי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות