גלנט: נערכים למערכה ממושכת • מתאם השבויים לשעבר: יהיה קצר

גלנט לראשי הרשויות: "עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל להרחבת טווחי הירי • מתאם הנעדרים והשבויים לשעבר ירון בלום מעריך: "המבצע יאיץ את הרצון של חמאס לבצע פיגוע"
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 15:44

לאחר חיסול בכירי הג’יהאד האסלאמי: שר הביטחון יואב גלנט הודיע הבוקר (שלישי) על גיוס מילואים. בנוסף, אישר השר את הפעלת תוכנית ‘משב רוח’, המאפשרת לתושבי עוטף עזה לצאת מרצונם להפוגה בבתי הארחה ברחבי הארץ.

חוגגים את ההילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

ישיבת הקבינט המתוכננת הוקדמה ל-17:00.

בסבב שיחות עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, עדכן השר את ראשי הרשויות בפרטי הפעילות המבצעית הלילה, והדגיש בפניהם כי מערכת הביטחון ערוכה לטיפול בצרכי התושבים.

שר הביטחון שוחח עם ראש עיריית שדרות – אלון דוידי השוהה בחו”ל, ראש עיריית אשקלון – תומר גלאם, ראש עיריית נתיבות – יחיאל זוהר, ראש עיריית אופקים – איציק דנינו, ראש עיריית אשדוד – יחיאל לסרי, ראש המועצה האזורית אשכול – גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שדות נגב – תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון – איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב – אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית מרחבים – שי חג׳ג׳.

שר הביטחון אמר להם: “צה״ל ושב״כ ביצעו הלילה פעולה מדויקת ומוצלחת נגד הנהגת ארגון הג׳יאהד האיסלאמי ברצועת עזה. לא נסבול ירי המאיים על תושבי ישראל, זה אינו רק מעשה טרור, אלא קריאת תיגר על נוכחותינו.

“כבר ביום שלישי הנחיתי את צה״ל ושב״כ להיות מוכנים לסיכול שלושת המחבלים שחוסלו הלילה, האחראיים על ירי רקטות לישראל ועל אכוונת פיגועים רבים ביו״ש.

״עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי. ישנה חשיבות רבה לכך שהאזרחים, תחת הנהגתכם, יהיו ממושמעים, קשובים וישמעו להוראות מצילות חיים. צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות.

“מערכת הביטחון תעניק כל סיוע שידרש, הנחיתי את אנשי המקצוע להיות איתכם בקשר רציף ולטפל בכל הנדרש למען צרכי התושבים. יש לכם גב מלא ממערכת הביטחון״.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מתאם פעולות השבויים והנעדרים לשעבר, ירון בלום, אמר היום בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב כי “העיתוי הנוכחי של סבב הלחימה הנוכחי הוא נכון”.

בלום היה בתפקיד עד לאוקטובר האחרון ומבהיר כי נושא הנעדרים והשבויים הוא בראש סדר העדיפויות של בכירים במערכת הביטחון.

“יש עשייה רבה לאורך השנים של כלל ראשי מערכת הביטחון, במעורבות של ראש השב”כ, ראש המוסד, ראש המל”ל ואחרים. צוות שפועל בנושא השבויים הנעדרים, הוא לא נזנח ולא לרגע גם לא בחצי השנה האחרונה שבא עזבתי”, מדגיש בלום. “יש פה צוות שבהם חברים בכירים, כולל צוות המו”מ המטכ”לי שעושה ימים כלילות ועושים מאמצים ויש התקדמות”.

בלום טען כי בנושא השבויים והנעדרים, “סבב שכזה יכול להאיץ את התהליך או שישהה לתקופה קצרה ויחזור לאותו מקום שהיה קודם, הנושא לא הוזנח לרגע למרות קריאות כאלה ואחרות, עושים המון ובסדר עדיפויות מאוד גבוה של דרגים בכירים”.

לדבריו, “הפעולה שהתחילה הלילה עם חיסול בכירי הג’יהאד, מחוללי הטרור ביו”ש מעזה, היא נכונה, מרתיעה ומונעת פיגועים. מדובר בשינוי משוואה, בעזה משלמים על הכוונת הפיגועים מיו”ש”.

בלום העריך בזהירות: “יהיה סבב קצר, לא משמעותי, חמאס לא יהיה מעורב מאוד. אני משוכנע שגורמי ג’יהאד מסוריה וגורמים של חמאס מלבנון, בחסות איראנית ובאירוח לבנוני מנסים לעשות פיגועים, אבל זמן אירוע כזה יהווה מאיץ לחמאס חו”ל לעודד לביצוע פיגועים. מקווה שהשכל וההיגיון יגברו על דברים אחרים כמו נקמה ורצון לנקמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות