15 שנות מאסר למחבל שדקר חרדי בירושלים – והותיר אותו משותק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 15 שנות מאסר, במסגרת הסדר טיעון, על המחבל הקטין שביצע פיגוע דקירה בו נפצע אליהו דהן באורח קשה ונותר משותק • עו"ד חיים בלייכרו: "זה הזמן לדרוש מהמחוקק לדרוש ענישה מחמירה גם על מחבלים קטינים"
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 14:19

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 15 שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון על המחבל שביצע פיגוע דקירה בו נפצע אליהו דהן, צעיר חרדי,  באורח קשה.

חוגגים את ההילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

בנוסף, הושתו על המחבל שנת מאסר על תנאי ופיצוי לדהן בסך 258,000 שקלים.

בגזר הדין כתבו השופטים, בין היתר: “הנאשם ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שעל ראשו ומאפייני לבושו – כובע חליפה וציצית. הנאשם הלך בעקבות המתלונן ודקר אותו בגבו דקירה עוצמתית על מנת לגרום למותו. ברגע אחד גדע הנאשם את תכוניותיו של המתלונן ושינה את חייו מהקצה אל הקצה, זאת בלא שהכיר את המתלונן ובלא שידע עליו דבר למעט היותו יהודי. במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו וכפסע היה מקטילת חייו”.

לאחר גזר הדין נסעו אליהו ועו”ד חיים בלייכר לקבר שמעון הצדיק בירושלים שם ברך אליהו ברכת ‘הגומל’.

אליהו עבר שיקום רפואי ארוך, לאחר שתחילה העריכו הרופאים כי יהיה משותק בפלג גופו העליון וכעת הוא מסתייע בכיסא גלגלים.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את אליהו דהן הגיב לגזר הדין: “המחבל הארור ניסה לנתק את פתיל חייו של אליהו בעת שנעץ את הסכין בעמוד השדרה שלו. ברוך ה’ אליהו למרות פציעתו הקשה בכוחות אמונה עצומים עובר תהליך שיקום מופלא בדרך להמשך החיים.

“לצערנו הפסיקה היום של בתי המשפט הישראלים מרחמת על מחבלים קטינים חרף רשעותם ופגיעתם הקטלנית. במצב זה 15 שנות מאסר ופיצוי פלילי מקסימאלי הינם הרע במיעוטו. זה הזמן לדרוש מהמחוקק לדרוש ענישה מחמירה גם על מחבלים קטינים במקרה של פיגועי טרור. מחבל אינו ראוי להסתובב מחוץ לכותלי הכלא בחייו”.

הפיגוע הקשה התרחש בחודש אוקטובר 2022 ברחוב ששת הימים בירושלים, סמוך לתחנת הרכבת הקלה. המחבל תקף את דהן באמצעות סכין, ודקר אותו באכזריות.

דהן נפצע באופן קשה ופונה לבית החולים. המחבל הצליח להימלט, ונוטרל בתום מרדף בידי שוטר במגרש כדורגל סמוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות